Aloittelevan vaateyrityksen brändäyksen mahdollisuudet ja haasteet Suomessa
Leväsluoto, Jim (2022)
Leväsluoto, Jim
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061323806
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061323806
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada mahdollisimman paljon tietoa ja dataa siitä millaisia mahdollisuuksia ja haasteita voi vaatealan brändeillä olla Suomessa. Ensimmäinen tavoite oli kartoittaa tietoa siitä mitä brändi on ja miten se vaikuttaa. Toisena tavoitteena oli kerätä mahdollisimman paljon tietoa, miten brändit vaikutta-vat Suomessa ja millaiset brändit ovat suosiossa ja miksi. Kolmantena tavoitteena oli tuottaa laaja kysely brändeihin liittyen.
Opinnäytetyö on rakennettu neljään osaan. Ensimmäisenä perehdytään tutkimusasetelmaan, jonka jälkeen toisena käsitellään teoriataustaa tutkimukselle. Kolmannessa osuudessa syvennytään tutkimuksen tuloksiin. Viimeisenä päästään työn pohdinta osuuteen.
Opinnäytetyön tutkimuksen toteutustavaksi päädyttiin lomakekyselyyn. Tällä todettiin saavutettavan eniten kuluttajien vastauksia, näkökulmia, ajatuksia brändäyksestä ja brändien arvoista. Tämä oli kriittinen päätös tutkimuksen kannalta.
Lopputuloksena kyselyn avulla haluttiin saada hyvä käsitys siitä millainen brändi saa kuluttajien huomion ja kiinnostuksen ja miksi. Tutkimustuloksien avulla saa hyvän käsityksen millainen brändi saa asiakaskunnan huomion. The purpose of the thesis was to get as much information and data as possible about what kind of opportuni-ties and challenges a clothing brand can have in Finland. The first goal was to map out as much information as possible about what the brand is and how it affects it. Second goal was to collect as much information as possible on how brands influence Finland and what kind of brands are popular and why. The third goal was to produce an extensive survey related to brands.
The thesis is structured in four parts. First, we will familiarize ourselves with the research setup, after which the theoretical background for the research will be discussed. In the third part, we delve deeper into the re-sults of the study. Finally, we get to the reflection part of the work.
It was decided to use a form questionnaire as the method of conducting the thesis research. With this, it was found that as many answers, perspectives and opinions about brands and their values as possible could be reached. This was felt to be important, to get the consumers point of view.
As a result, with the help of the survey, we wanted to get a good idea of what kind of brand gets consumers attention and interest and why. With the help of the research results, you get a good idea of what kind of brand gets the attention of the customer base.
Opinnäytetyö on rakennettu neljään osaan. Ensimmäisenä perehdytään tutkimusasetelmaan, jonka jälkeen toisena käsitellään teoriataustaa tutkimukselle. Kolmannessa osuudessa syvennytään tutkimuksen tuloksiin. Viimeisenä päästään työn pohdinta osuuteen.
Opinnäytetyön tutkimuksen toteutustavaksi päädyttiin lomakekyselyyn. Tällä todettiin saavutettavan eniten kuluttajien vastauksia, näkökulmia, ajatuksia brändäyksestä ja brändien arvoista. Tämä oli kriittinen päätös tutkimuksen kannalta.
Lopputuloksena kyselyn avulla haluttiin saada hyvä käsitys siitä millainen brändi saa kuluttajien huomion ja kiinnostuksen ja miksi. Tutkimustuloksien avulla saa hyvän käsityksen millainen brändi saa asiakaskunnan huomion.
The thesis is structured in four parts. First, we will familiarize ourselves with the research setup, after which the theoretical background for the research will be discussed. In the third part, we delve deeper into the re-sults of the study. Finally, we get to the reflection part of the work.
It was decided to use a form questionnaire as the method of conducting the thesis research. With this, it was found that as many answers, perspectives and opinions about brands and their values as possible could be reached. This was felt to be important, to get the consumers point of view.
As a result, with the help of the survey, we wanted to get a good idea of what kind of brand gets consumers attention and interest and why. With the help of the research results, you get a good idea of what kind of brand gets the attention of the customer base.
