Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Hankkija Oy Verkkokauppa: selvitys yrityksen maatalousasiakkaiden rehun tilaustottumuksista

Laitinen, Ida-Loviisa (2023)

 
Avaa tiedosto
Laitinen_Ida-Loviisa.pdf (2.972Mt)
Lataukset: 


Laitinen, Ida-Loviisa
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061323748
Tiivistelmä
Opinnäytteen toimeksiantajana toimi Hankkija Oy, (myöhemmin yritys ja Hankkija). Työn tarkoituksena oli kartoittaa maatalousasiakkaiden rehuntilaustottumuksia kyselytutkimuksella ja esittää heille yhtenä uutena tilaustapana verkkokauppaa tai mobiilisovellusta. Saatu aineisto on analysoitu MS Exceliä apuna käyttäen. Kyseessä on kvantitatiivinen tutkimus. Työssä käsitellään Hankkijan Verkkokauppaa. Rehutilauksen teko sähköisesti onnistuu verkkokaupasta tai mobiilisovelluksen avulla. Työssä on haastateltu yrityksen ruokinta-asiantuntijoita omista tilausten kirjaamis- ja vastaanottomieltymyksistä sekä maatalousasiakkaita toimintatavoista rehutilausten suhteen. Molemmat kyselyt toteutettiin internetkyselyinä Apsis Pro -sähköpostilähetysjärjestelmällä. Kyselyn tuloksena maatalousasiakkaiden osalta todettiin, että perinteinen yhteydenotto soittamalla on edelleen suosituin tapa tilata rehua. Maatalousyrittäjien iällä tai tuotantosuunnalla ei ollut vaikuttavaa merkitystä tilaustavan valintaan. Eniten rehua puhelimitse tilasivat siipikarja- ja lammastilat, (tarkemmin vuohitila). Kyselyn vastaajissa oli määrällisesti eniten nautakarja- ja sikataloustilojen edustajia. Tilaustavat vaihtelivat puhelinsoitosta muihin tilaustapoihin. Eniten WhatsApp- tai SMS-tekstiviestillä rehuja tilasivat 31-40 vuotiaat maatalousyrittäjät. Soittamalla eniten rehuja tilasivat 51-60 vuotiaat, jotka edustivat kyselyssä vastaajista runsasta 38 %:ia. Ruokinta-asiantuntijoiden vastauksien perusteella toimivimmat tilaustavat olivat puhelinsoitto, SMS-teksti- tai WhatsApp- viesti ja sähköpostiviesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste