Sosiaalisen median hyödyntäminen teknologian alalla
Keinänen, Lassi (2023)
Keinänen, Lassi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061323783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061323783
Tiivistelmä
Sosiaalinen media ja siellä tapahtuva somemarkkinointi on jokaisen yrityksen arkea. Somemarkkinointi tarjoaa yrityksille mahdollisuuden erottua joukosta. Oli yritys minkä kokoinen tahansa, se pystyy luomaan itselleen kilpailuedun somen avulla. Somen avulla pystytään kohdentamaan markkinointi erittäin tarkasti ja varmistamaan, että potentiaaliset asiakkaat ovat tietoisia yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista.
Tässä opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median hyödyntämistä teknologian alalla. Opinnäytetyössä tarkastellaan neljää eri some alustaa, mitkä ovat teknologian alalle parhaat ja miten näihin tuotetaan parasta sisältöä, jotta saadaan parhaat tulokset somemarkkinoinnista.
Työ on jaettu kahteen teoriaosuuteen, joista ensimmäisessä käsitellään somemarkkinoinnin nykytilannetta ja mihin suuntaan se on menossa. Toisessa teoriaosuudessa käydään läpi somemarkkinointi teknologia alan näkökulmasta ja mitkä ovat sen haasteet ja miten sinne tuotetaan tehokasta ja toimivaa sisältöä. Näiden jälkeen tulee teoriaosuuden yhteenveto. Tuotoksen avulla pystytään havainnollistamaan, mitä apua somemarkkinoinnista on yrityksille. Viimeisenä tulee pohdinta, jossa tarkastellaan somemarkkinoinnin hyötyjä.
Opinnäytetyö on toteutettu erilaisten internet lähteiden avulla, mitkä ovat ajankohtaisia ja liittyvät tähän aiheeseen. Lähteiden valintakriteerinä on käytetty erityisesti ajankohtaisuutta.
Tässä opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median hyödyntämistä teknologian alalla. Opinnäytetyössä tarkastellaan neljää eri some alustaa, mitkä ovat teknologian alalle parhaat ja miten näihin tuotetaan parasta sisältöä, jotta saadaan parhaat tulokset somemarkkinoinnista.
Työ on jaettu kahteen teoriaosuuteen, joista ensimmäisessä käsitellään somemarkkinoinnin nykytilannetta ja mihin suuntaan se on menossa. Toisessa teoriaosuudessa käydään läpi somemarkkinointi teknologia alan näkökulmasta ja mitkä ovat sen haasteet ja miten sinne tuotetaan tehokasta ja toimivaa sisältöä. Näiden jälkeen tulee teoriaosuuden yhteenveto. Tuotoksen avulla pystytään havainnollistamaan, mitä apua somemarkkinoinnista on yrityksille. Viimeisenä tulee pohdinta, jossa tarkastellaan somemarkkinoinnin hyötyjä.
Opinnäytetyö on toteutettu erilaisten internet lähteiden avulla, mitkä ovat ajankohtaisia ja liittyvät tähän aiheeseen. Lähteiden valintakriteerinä on käytetty erityisesti ajankohtaisuutta.