Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Återförsäljning av KTM-motorcyklar i Raseborg:etablering och marknadsföring av en ny KTM-återförsäljare i Raseborg

Huldin, Simon (2023)

Avaa tiedosto
Huldin_Simon.pdf (1.035Mt)
Lataukset: 


Huldin, Simon
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061423881
Tiivistelmä
Vilka är de viktigaste sakerna att ta i beaktande vid etableringen samt marknadsföringen av en återförsäljare av KTM (KTM, Akronym till Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofe, en motorcykeltillverkare belägen i Öterrike) på ett mindre område som Raseborg? Syftet var att undersöka möjligheterna till att etablera och marknadsföra en KTM återförsäljare i Raseborg. Forskningsfrågorna var följande: Hur man på ett effektivt sätt tillämpar marknadsföring på mindre område? Hur skapar man en marknadsföringsplan som fungerar på ett mindre område? Hur är KTM marknadsföring strukturerad samt detaljerna kring återförsäljningen av deras motorcyklar och produkter? Hur ser marknaden i Raseborg ut för att driva en sådan här verksamhet?

Den teoretiska referensramen behandlade teori kring etablerandet av företag samt marknadsföringen kring det och hur man på ett effektivt sätt kan tillämpa detta på ett mindre område som Raseborg. Genom den tillämpade teorin och utifrån undersökningen kan man konstatera att det finns vissa saker man måste ta reda på innan man väljer att etablera ett företag inom denna bransch på ett mindre område, det finns även vissa aspekter inom marknadsföringen som kräver mer uppmärksamhet vid denna sorts verksamhet.

Resultatet tyder på att det finns goda möjligheter till etableringen samt drivandet av denna sorts verksamhet i Raseborg. Arbetet klargör också hur man på ett effektivt sätt kan tillämpa marknadsföringsstrategier för en KTM återförsäljare i Raseborg.

Which are the important things to take into consideration when establishing and conducting marketing on a KTM-retailer (KTM, acronym to Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofe) on a smaller area like Raasepori? The purpose of this work was to research the possibilities of establishing and conduction marketing on a KTM-retailer in the Raasepori area. The research questions were as follows: How to effectively apply marketing on a smaller area? How do you create a marketing plan with emphasis on working in a smaller area? How is KTM’s marketing structured as well as details surrounding the resale of their motorcycles and products? What does the market in Raasepori look like for conduction a business like this?

The theoretical frame of reference dealt with theory regarding the establishment of a business as well as the marketing around it and how to effectively apply this to a smaller area like Raasepori. Through the applied theory and from the conducted research, it can be stated that there are certain things that must be thoroughly researched before choosing to establish a company in this industry and in a smaller area. There are also certain aspects of marketing that require more attention in this type of business.

The result indicates that there are good grounds for establishing and conducting this kind of business in the Raasepori area. This thesis also clarifies how to effectively implement marketing strategies for a KTM dealer in Raasepori.

Mitkä ovat tärkeimpiä huomioonotettavia asioita KTM jälleenmyyjälle (KTM, lyhenne Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofe, Itävaltalainen moottoripyörien valmistaja)? Tämän opinnäytetyön päämääränä oli selvittää mahdollisuudet KTM jälleenmyynnille ja markkinoiden perustamiselle Raaseporiin. Tutkimuskysymykset olivat seuraavanlaisia: kuinka markkinoida tehokkaasti pienemmällä alueella? Kuinka luodaan toimiva markkinointisuunnitelma pienemmälle alueelle? Miten KTM:n markkinointi on rakennettu ja mitä sen valmistamat moottoripyörät ja tuotteet ovat? Miltä Raaseporin markkinat näyttävät tuottavuuden kannalta tällä toimialalla?

Teoreettisena viitekehyksenä toimi teoria yrityksen perustamisesta sekä markkinoinnista, ja miten tehokkaasti soveltaa teoriaa käytännössä pienemmällä alueella kuten Raaseporissa. Teorian ja tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että ennen tämänkaltaisen toimialan yrityksen perustamista pienemälle alueelle, tietyistä asioista pitää erikseen ottaa selvää etukäteen, sillä tietyt markkinoinnin näkökohdat vaativat enemmän erityistä huomiota tämänkaltaisessa liiketoiminnassa.

Tulokset osoittavat, että Raaseporissa on hyvät mahdollisuudet tämän tyyppisen liiketoiminnan perustamiseen ja harjoittamiseen. Opinnäytetyö havainnollistaa myös, kuinka KTM jälleenmyyjä voi soveltaa markkinointistrategioita Raaseporissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste