Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lojalitets och lojalitetsprogram - Hur Taiko kan skapa ett ökat kundvärde

Hägg, Joanna (2023)

Avaa tiedosto
Hagg_Joanna.pdf (840.4Kt)
Lataukset: 


Hägg, Joanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061423884
Tiivistelmä
I den moderna ekonomin är digital kundlojalitet en allt viktigare del av en framgångsrik
marknadsföringsstrategi. Med ökad konkurrens på en global marknad med ökade möjligheter på grund av digitalisering och hög konkurrens om nya kunder har det blivit allt viktigare att behålla befintliga köpstarka kunder. Lojalitetsprogram är ett av de mest effektiva sätten att skapa och upprätthålla kundlojalitet, genom att belöna kunderna för deras återkommande affärer eller interaktioner med ett varumärke.
Detta examensarbete behandlar vikten av kundlojalitetsprogram i den digitala marknadsekonomin och strävar efter att utforma en förstudie för lojalitetsprogram för Taiko, det största galleriet och nätbutiken för finländsk konst. Taiko har uttryckt intresse för att ge sina 3 000 registrerade användare, som prenumererar på nyhetsbrev, en exklusiv upplevelse, och den här studien strävar efter att granska hur liknande varumärken har infört lojalitetsprogram och att identifiera möjligheter för Taiko att skapa ett kundlojalitetsprogram som är i linje med deras unika behov och mål.
För att uppnå studiens mål granskas litteratur inom marknadsföring och görs en djupdykning i kundlojalitet och lojalitetsprogram. De metoder som används är kvalitativa intervjuer och en kvantitativ enkätundersökning. Företag som använder lojalitetsprogram intervjuas och webbplatser som har infört dessa program jämförs. Dessutom skapas ett kvantitativt frågeformulär för Taikos registrerade medlemmar för att samla in intryck, åsikter och synpunkter på lojalitetsprogram och samtidigt fastställa deras lojalitetsnivå. Slutsatser kommer att dras utifrån analysen av de insamlade svaren. Utifrån litteraturen kommer förslag att lämnas om vilka funktioner och belöningar som skulle
behöva ingå i programmet för att Taiko ska kunna uppfylla sina kunders behov som framkom i undersökningen, och den typ av lojalitetsprogram som skulle vara mest fördelaktigt för Taikos registrerade medlemmar kommer att identifieras.
Studien syftar till att erbjuda Taiko en förstudie för att utveckla ett lojalitetsprogram som stärker kundernas lojalitet och Taikos affärsverksamhet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste