Yrityksen sisäisen kommunikoinnin selvitys
Varonen, Aaro (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061624098
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061624098
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa erään yrityksen henkilöstön viestinnän toimintaa, selvittää tarpeellisen tiedon saanti ja nostaa esille mahdollisia ongelma tapauksia yrityksen viestintä tavoissa. Opinnäytetyössä myös pohditaan kehittämistapoja ongelmatapauksille.
Sisäisen viestintä on rajattu tutkimuksissa käsittelemään vain tiedonvälitystapoja, tiedon saannin määrää ja tietämystä yrityksen tietyistä vastuualueista.
Opinnäytetyössä käydään myös läpi sisäisen viestinnän, yrityskuvan, yritysidentiteetin, henkilöstöstrategian, -politiikan, henkilöstö-, sekä asiakaskokemuksen määritelmät.
Opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi yritykselle koottu kyselytutkimus ja käsitellä kyselytutkimuksen vastauksia yrityksen toiminnan kannalta. Ja muodostaa kyselytutkimuksen perusteella johtopäätöksiä yrityksen tilanteessa. Samalla ottaen kantaa kyselytutkimuksessa nousseisiin mielipiteisiin. Ja pohtia mielipiteiden tarkoitusta ja syitä, miksi vastaaja on näin vastannut.
Opinnäytetyön tutkimuksen kyselyn vastauksista voidaan todeta, että pääosin yrityksen henkilöstö ovat tyytyväisiä yrityksen sisäisen viestinnän toimintaan. Yli puolet kokivat, että he saavat paljon tietoa eri asioista. Ja heidän käyttämänsä viestintäkanavat ovat toimivia.
Opinnäytetyön tutkimuksen kyselyn vastauksista kumminkin nousi joitain epäkohtia esiin. Ajankohtaisista asioista yrityksen henkilöstö haluasi saada tietää useammin. Ja joihinkin asioihin tulisi nimittää henkilö pitämään huolta asioista.
Opinnäytetyön tutkimuksen kyselyn vastauksista saadaan selville, että yrityksessä tieto välittyy eniten suusta suuhun tietona. Joko työkaverilta toiselle tai esimiehen kautta.
Sisäisen viestintä on rajattu tutkimuksissa käsittelemään vain tiedonvälitystapoja, tiedon saannin määrää ja tietämystä yrityksen tietyistä vastuualueista.
Opinnäytetyössä käydään myös läpi sisäisen viestinnän, yrityskuvan, yritysidentiteetin, henkilöstöstrategian, -politiikan, henkilöstö-, sekä asiakaskokemuksen määritelmät.
Opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi yritykselle koottu kyselytutkimus ja käsitellä kyselytutkimuksen vastauksia yrityksen toiminnan kannalta. Ja muodostaa kyselytutkimuksen perusteella johtopäätöksiä yrityksen tilanteessa. Samalla ottaen kantaa kyselytutkimuksessa nousseisiin mielipiteisiin. Ja pohtia mielipiteiden tarkoitusta ja syitä, miksi vastaaja on näin vastannut.
Opinnäytetyön tutkimuksen kyselyn vastauksista voidaan todeta, että pääosin yrityksen henkilöstö ovat tyytyväisiä yrityksen sisäisen viestinnän toimintaan. Yli puolet kokivat, että he saavat paljon tietoa eri asioista. Ja heidän käyttämänsä viestintäkanavat ovat toimivia.
Opinnäytetyön tutkimuksen kyselyn vastauksista kumminkin nousi joitain epäkohtia esiin. Ajankohtaisista asioista yrityksen henkilöstö haluasi saada tietää useammin. Ja joihinkin asioihin tulisi nimittää henkilö pitämään huolta asioista.
Opinnäytetyön tutkimuksen kyselyn vastauksista saadaan selville, että yrityksessä tieto välittyy eniten suusta suuhun tietona. Joko työkaverilta toiselle tai esimiehen kautta.
