Print on Demand -liiketoimintamalli verkkokaupassa : Yarmilan kennelin verkkokaupan perustaminen Print On Demand -liiketoimintamallia hyödyntäen
Forsman, Pia (2023)
Forsman, Pia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061524035
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061524035
Tiivistelmä
Yarmilan kennel kasvattaa lhasa apso -rotuisia koiria ja sillä on kotisivut osoitteessa www.yarmilan.com. Opinnäytetyön tarkoituksena oli rakentaa Print On Demand -liiketoimintamallin mukainen verkkokauppa Yarmilan kennelin kotisivuille koira-aiheisten tuotteiden myyntiä varten. Yksi tavoite oli kuvata verkkokaupan ja Print On Demand -liiketoiminnan käsitteitä. Toinen tavoite oli selvittää, mitä asioita on huomioitava, kun perustetaan Print On Demand -verkkokauppaa. Kolmas tavoite oli kartoittaa tietoa Yarmilan Shop -verkkokaupan potentiaalisista asiakkaista. Viimeisenä tavoitteena oli kehittää verkkokaupan visuaalinen ilme, asentaa verkkokauppa-alusta ja tarpeelliset lisäosat, kehittää tuotesuunnittelun strategia ja luoda tarpeellinen sisältö verkkokauppaan.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin pääosin konstruktiivista tutkimusmenetelmää. Tuloksena valmistui toimiva verkkokauppa. Tietoperustaan kerättiin kattava paketti Print On Demand -liiketoimintamallista, joka auttaa myös muita, jotka harkitsevat Print On Demand -verkkokaupan perustamista. Asiakaskyselyn tulokset puolsivat Print On Demand -liiketoimintamallin käyttöönottoa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että Print On Demand -liiketoimintamallin käyttöönotto voi olla kivuton prosessi ja toiminnan aloittaminen ei vaadi suuria resursseja.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin pääosin konstruktiivista tutkimusmenetelmää. Tuloksena valmistui toimiva verkkokauppa. Tietoperustaan kerättiin kattava paketti Print On Demand -liiketoimintamallista, joka auttaa myös muita, jotka harkitsevat Print On Demand -verkkokaupan perustamista. Asiakaskyselyn tulokset puolsivat Print On Demand -liiketoimintamallin käyttöönottoa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että Print On Demand -liiketoimintamallin käyttöönotto voi olla kivuton prosessi ja toiminnan aloittaminen ei vaadi suuria resursseja.