Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Esiselvitys kaupallistamissuunnitelmaa varten case : INVEST tutkimuskeskus ja lippulaiva

Saha, Päivi (2023)

 
Avaa tiedosto
Saha_Paivi.pdf (882.5Kt)
Lataukset: 


Saha, Päivi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023062924362
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia esiselvitys kaupallistamissuunnitelmaa varten. Opinnäytetyö toteutettiin INVEST-tutkimuskeskuksen toimeksiantona. Tutkimuksessa lähestymistapana oli tapaustutkimus ja aineiston hankinnassa käytettiin kvalitatiivisia menetelmiä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tunnistaa ja kuvata toimenpiteet, jotka tarvitaan tutkimustulosten kaupallistamista varten.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys rakennettiin tutkimuskysymysten avulla. Teoreettisessa osuudessa perehdyttiin lähdekirjallisuuden avulla kaupallistamiseen. Empiirisessä osuudessa analysoitiin prosessikuvauksen, avoimien haastattelujen ja osallistuvan havainnoinnin pohjalta INVEST-tutkimuskeskuksen kaupallistamisen vaiheita. Analyysin pohjalta laadittiin visuaalinen kuvaus kaupallistamispolusta, jossa kuvattiin kaupallistamisen vaiheet.

Opinnäytetyön tuloksena saatiin kaupallistamispolun muotoon laadittu kuvaus siitä, mitkä ovat kaupallistamisen vaiheet ja mitä vaiheet pitävät sisällään. Lisäksi saatiin ymmärrys siitä, että tutkimuskeskus on kaupallistamisen ensimmäisessä eli ideointivaiheessa. Ensimmäinen vaihe on tärkein ja ratkaiseva vaihe kaupallistamisen etenemisen suhteen. Opinnäytetyön tuloksena pystyttiin löytämään ideointiin menetelmä strateginen ennakointi ja mahdollinen kumppani ideointivaiheen käynnistämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste