Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kiekko-Espoo brändinä – tutkimus brändin kehittämisen mahdollisuuksista

Ollikainen, Anton (2023)

 
Avaa tiedosto
Ollikainen_Anton.pdf (646.1Kt)
Lataukset: 


Ollikainen, Anton
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023063024390
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia jääkiekkoseura Kiekko-Espoon brändiä, seuran brändi-identiteettiä sekä keinoja brändin vahvistamiseen. Tavoitteena oli myös selvittää, miten toimintaa seurassa voidaan kehittää, miten tuotteesta voidaan tehdä houkuttelevampi ja onko näiden toteuttamisen tueksi mahdollista luoda brändiopasta. Tieto on Kiekko-Espoolle tärkeää sen pyrkiessä kehittämään toimintaansa tavoitellessaan sarjapaikkaa kotimaisesta pääsarjasta, Liigasta.

Tutkimus toteutettiin haastattelemalla Kiekko-Espoon johdon toimihenkilöitä, sekä suorittamalla seuran kannattajille suunnattu kysely. Haastattelujen sekä kyselyn vastausten tuloksia verrattiin keskenään ja muodostettiin kuva Kiekko-Espoon tähänastisen brändityön toteutuneisuudesta.

Tutkimuksen tuloksista voidaan todeta Kiekko-Espoon brändistrategian onnistuneen tähän asti. Kyselyn vastaukset tarjosivat arvokasta tietoa kannattajien brändistä tutkimuksen ajankohtana, sekä heidän toiveistaan tulevaisuuden tapahtumia koskien. Vastaukset olivat pääosin linjassa Kiekko-Espoon brändistrategian kanssa. Yhteisöllisyys on ollut Kiekko-Espoon brändistrategian yksi isoimmista arvoista ja se näkyi myös kyselyn vastauksissa. Asiakaskokemuksen merkitys oli kannattajien silmissä erittäin suuri tekijä ja siihen Kiekko-Espoon tulee jatkossa keskittää voimavarojaan.

Kiekko-Espoolla on selkeät arvot, jotka ovat kestävällä pohjalla myös tulevaa ajatellen. Kehityskohteena seuralla on kuitenkin luoda erottuva tekijä muihin jääkiekkobrändeihin verrattuna. Kun brändi poikkeaa muista kilpailijoista, brändioppaan merkitys kasvaa.

Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli Kiekko-Espoo
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste