Digitaalisen palvelun käytettävyyden itsearviointi
Oosi, Matti (2023)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Oosi, Matti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-676-1
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-676-1
Tiivistelmä
Käytettävyys ja saavutettavuus tulisi ottaa huomioon suunniteltaessa ja toteutettaessa digitaalisia verkkopalveluita, kuten verkkosivustoja tai verkkokauppaa. Saavutettavuus on tärkeää erityisesti niille ihmisille, joilla on erilaisia rajoitteita esim. kuulon tai näön osalta. Hyvään käyttäjäkokemukseen kuuluu tärkeänä osana myös palvelun löydettävyys. Tässä oppaassa esitellyt itsearviointilomakkeet ovat käyttökelpoisia työkaluja tunnistaa yrityksen kehityskohteita käytettävyyden, saavutettavuuden ja löydettävyyden osalta.
Opas on tuotettu osana Disko-digitaalisten palveluiden saavutettavuus koronan kukistajana-hanketta. Hanke on toiminut 1.9.2021 - 30.8.2023 ja se rahoitettiin osana Euroopan unioninCOVID-19 pandemian johdosta toteuttamia toimia. Hanketta toteutti Laurea-ammattikorkeakoulu yhdessä Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa. Hanke toimi Uudenmaan alueella.
Opas on tuotettu osana Disko-digitaalisten palveluiden saavutettavuus koronan kukistajana-hanketta. Hanke on toiminut 1.9.2021 - 30.8.2023 ja se rahoitettiin osana Euroopan unioninCOVID-19 pandemian johdosta toteuttamia toimia. Hanketta toteutti Laurea-ammattikorkeakoulu yhdessä Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa. Hanke toimi Uudenmaan alueella.