Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Osto-opas vaikuttajamarkkinointiin julkisella toimialalla

Prince Ume, Marian (2023)

Avaa tiedosto
Ume_Josephen.pdf (6.265Mt)
Lataukset: 


Prince Ume, Marian
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023082224865
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tukea vaikuttajamarkkinoinnin käyttöä julkisella toimialalla. Opinnäytetyön aihe koostuu vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta ja vaikuttajan briiffauksesta. Julkisella toimialalla vaikuttajamarkkinoinnin käyttö on vielä suhteellisen uutta, mutta kasvussa. Opinnäytetyö pyrkii vastaamaan kysymykseen, miten vaikuttajan ja organisaation välistä yhteistyötä tuetaan ja miksi organisaatiolla tulisi olla tarkasti laadittu briiffi vaikuttajalle.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kolmesta pääluvusta. Ensimmäisessä pääluvussa avataan julkinen toimiala ja alaluvussa keskitytään mitä julkisyhteisöllä sekä julkisorganisaatiolla oikein tarkoitetaan. Toinen pääluku alkaa siitä mitä vaikuttajamarkkinointi on ja miten se eroaa muista markkinoinnin muodoista, jonka jälkeen syvennytään vaikuttajamarkkinoinnin suunnitteluun. Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu sisältää vaikuttajan luokittelun, kanavat ja vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan muodot. Alaluvuissa käydään läpi myös vastuullisuuden merkitystä vaikuttajamarkkinoinnissa. Kolmannessa pääluvussa kerrotaan markkinoinnista julkisella toimialla ja pyritään keskittymään vaikuttajamarkkinoinnin hyötyihin ja siihen miksi julkisen toimialan olisi jo aika käyttää vaikuttajia enemmän. Alaluvut tukevat oikean vaikuttajan valintaa ja hyvän briiffin sisältöä. Työn tietopohjana on hyödynnetty kirjallisuutta, verkkoartikkeleita ja blogeja.

Opinnäytetyön kehittämistyötä tukemaan on tehty pienimuotoinen haastattelu. Haastattelun tarkoituksena oli selvittää käytetäänkö vaikuttajamarkkinointia julkisorganisaatiossa, miten vaikuttajaan ollaan yhteydessä ja mitä onnistuneelta briiffiltä odotetaan organisaation ja vaikuttajan näkökulmasta. Haastateltavana toimi yksi Helsingin kaupungin kulttuuri ja vapaa-ajan toimialan markkinointisuunnittelijoista. Hän on myös itse sosiaalisen median vaikuttaja.

Opinnäytetyön varsinainen tuotos on opas, joka on luotu oman vision, saatujen vastauksien ja teorian pohjalta. Opas on nimeltään vaikuttajamarkkinoinnin osto-opas ja sen tarkoituksena on tukea organisaatiota vaikuttajan briiffauksessa. Opas sisältää tärkeät kohdat jotka hyvin suunniteltu vaikuttajamarkkinointi edellyttää. Hyvin suunniteltu vaikuttajamarkkinointi vaatii kattavan briiffauksen vaikuttajalle. Osto-opas on tarkoitettu briiffiksi, mutta sitä voidaan käyttää tarjouksena, kun vaikuttajaan ollaan yhteydessä ensimmäistä kertaa sekä yhteistyön solmimisen jälkeen vaikuttajan tukena, luovana ohjeena.

Opinnäytetyön viimeisessä pääluvussa on pohdintoja vaikuttajamarkkinoinnista, huomioita oppaan hyödynnettävyydestä sekä avattu omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste