Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilöbrändistä tuote: freelance groomille

Mäkipere, Loviisa (2023)

 
Avaa tiedosto
Makipere_Loviisa.pdf (1.466Mt)
Lataukset: 


Mäkipere, Loviisa
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023082424919
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee henkilöbrändin tuotteistamista. Henkilöbrändillä tarkoitetaan tässä opinnäytetyössä sitä, millaisen mielikuvan toimeksiantaja antaa itsestään ulkopuoliselle. Henkilöbrändistä tehdään tässä tuote, eli hänen palveluita myydään hänestä saatavan mielikuvan avulla.

Toimeksiantaja on opiskelija itse ja hänen hevosalan yrityksensä, jossa hän toimii freelance groomina eli hevosenhoitajana vaihtuville ratsastajille ja hevosille. Opinnäytetyön aihe valikoitui opiskelijan omien mielenkiintojen kautta, ja työ palvelee opiskelijaa konkreettisesti hänen omassa työelämässään. Toiminnallisen osuutena on verkkosivujen teko yritykselle.
Tavoitteena on muodostaa henkilöbrändi freelance groomille ja sitä kautta luoda selkeä tuote, jota markkinoida eteenpäin.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkitaan kirjallisuuden avulla henkilöbrändin muodostamista, tärkeimpiä markkinointikanavia, palvelumuotoilua. Palvelumuotoilun avulla syvennyttiin siihen, miten pystytään sitomaan henkilöbrändäys ja tuotteistaminen toisiinsa. Teoriaosuuden tarkoituksena on tukea henkilöbrändin muodostamista toimeksiantajalle.

Vaihtoehtoisista verkkokanavista valikoitui tehtäväksi verkkosivut, joissa pidetään myös blogia toimeksiantajan omasta työelämästä. Yrittäjällä on jo Instagram valmiiksi, TikTokia ja Facebookia pohdittiin myös henkilöbrändäykseen sopivina alustoina. Lopulta kuitenkin koettiin nykyiseen tarpeeseen parhaimmaksi vaihtoehdoksi nettisivut. Sivut tehtiin Wixillä.
Vaikka tämä opinnäytetyö toimii yhden yrityksen kehittämisen työkaluna, on toivottavaa, että se innottaisi myös muita alan toimijoita aktiiviseen ja avoimeen markkinointiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste