Hotellin aamiaisen asiakastyytyväisyys tutkimus
Önder, Ibrahim (2023)
Önder, Ibrahim
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090725414
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090725414
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Scandic Eden Nokian asiak-kaiden tyytyväisyyttä hotellin aamiaiseen. Tyytyväisyyttä tutkittiin asiakastyy-tyväisyyskyselyn avulla. Kysely toteutettiin maaliskuussa 2023. Scandic-ketjussa oli uudistettu aamiaista, joten oli ajankohtaista selvittää, oliko uu-distunut aamiainen mieleinen asiakkaille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään aamiaista ja erilaisia hotelliaa-miaisia. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään palvelua, asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimuksen empiirinen osa esittelee tutkimuksen kulun. Tutkimuksen tulok-set kuvataan kvantitatiivisin ja kvalitatiiviin menetelmin. Tuloksista nostetaan kehitysehdotuksia Scandic Eden Nokian aamiaisasiakkaiden asiakastyyty-väisyyden parantamiseksi.
Tuloksista nähtiin, että asiakkaat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä aamiaisen tuotevalikoimaan ja henkilökunnan palveluun. Negatiivista palautetta annet-tiin aamiaistilan kalusteista sekä tilan ahtaudesta. Tuloksista voitiin myös to-deta, että jatkossa aamiaistilassa tulee panostaa kasvipohjaisten-, erikois- ja paikallistuotteiden parempaan esille tuomiseen ja niiden olemassaolon asi-akkaille näkyväksi tuomiseen.
Asiasanat: asiakastyytyväisyys, asiakastyytyväisyyskysely, asiakaspalvelu, palvelun laatu, hotelliaamiainen
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään aamiaista ja erilaisia hotelliaa-miaisia. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään palvelua, asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimuksen empiirinen osa esittelee tutkimuksen kulun. Tutkimuksen tulok-set kuvataan kvantitatiivisin ja kvalitatiiviin menetelmin. Tuloksista nostetaan kehitysehdotuksia Scandic Eden Nokian aamiaisasiakkaiden asiakastyyty-väisyyden parantamiseksi.
Tuloksista nähtiin, että asiakkaat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä aamiaisen tuotevalikoimaan ja henkilökunnan palveluun. Negatiivista palautetta annet-tiin aamiaistilan kalusteista sekä tilan ahtaudesta. Tuloksista voitiin myös to-deta, että jatkossa aamiaistilassa tulee panostaa kasvipohjaisten-, erikois- ja paikallistuotteiden parempaan esille tuomiseen ja niiden olemassaolon asi-akkaille näkyväksi tuomiseen.
Asiasanat: asiakastyytyväisyys, asiakastyytyväisyyskysely, asiakaspalvelu, palvelun laatu, hotelliaamiainen