Asiakastyytyväisyyskysely Rauman Hovin juhla- ja kokouspalveluista
Tähkänen, Veronica (2023)
Tähkänen, Veronica
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023092726448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023092726448
Tiivistelmä
Tämän opinnäyteyön tarkoituksena oli luoda asiakastyytyväisyyskysely Rauman Hovin juhla- ja kokouspalveluista, sekä niiden myyntipalvelusta. Työn toimeksiantajana toimi Rauman Hovi Oy. Kohderyhmänä tutkimuksessa oli asiakkaat, jotka ovat käyttäneet Rauman Hovin juhla- tai kokouspalveluita vuoden 2023 aikana.
Tutkimusongelma tässä opinnäytetyössä oli: Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat yrityksen tarjoamiin juhla- ja kokouspalveluihin?
Tutkimuskysymyksiä työssä oli kolme. Päätutkimuskysymys oli: Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat yrityksen juhla- ja kokouspalveluiden myyntipalveluun? Alatutkimuskysymyksiä olivat: Missä asioissa yritys on onnistunut palveluiden toteuttamisessa? Miten yritys voisi muuttaa palvelujaan, parantaakseen asiakkaiden tyytyväisyyttä?
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui asiakastyytyväisyydestä ja palvelun kehittämisestä. Asiakastyytyväisyyden kohdalla keskityttiin siihen, mitä se on ja miten sitä voi mitata. Palvelun kehittämisessä keskityttiin yleisesti palvelun kehittämiseen, palvelun laatuun ja sen mittaamiseen.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Aineiston kerääminen toteutettiin kyselyn avulla. Vastausten analysoinnissa käytiin läpi kaikki kysymykset ja niiden vastaukset. Sekä tehtiin prosentti- ja keskiarvolaskut. Vähäisistä vastauksista huolimatta tutkimuksesta saatiin hyvä kuva Rauman Hovin asiakkaiden tyytyväisyydestä.
Tutkimusongelma tässä opinnäytetyössä oli: Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat yrityksen tarjoamiin juhla- ja kokouspalveluihin?
Tutkimuskysymyksiä työssä oli kolme. Päätutkimuskysymys oli: Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat yrityksen juhla- ja kokouspalveluiden myyntipalveluun? Alatutkimuskysymyksiä olivat: Missä asioissa yritys on onnistunut palveluiden toteuttamisessa? Miten yritys voisi muuttaa palvelujaan, parantaakseen asiakkaiden tyytyväisyyttä?
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui asiakastyytyväisyydestä ja palvelun kehittämisestä. Asiakastyytyväisyyden kohdalla keskityttiin siihen, mitä se on ja miten sitä voi mitata. Palvelun kehittämisessä keskityttiin yleisesti palvelun kehittämiseen, palvelun laatuun ja sen mittaamiseen.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Aineiston kerääminen toteutettiin kyselyn avulla. Vastausten analysoinnissa käytiin läpi kaikki kysymykset ja niiden vastaukset. Sekä tehtiin prosentti- ja keskiarvolaskut. Vähäisistä vastauksista huolimatta tutkimuksesta saatiin hyvä kuva Rauman Hovin asiakkaiden tyytyväisyydestä.