Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasymmärryksen lisääminen palvelumuotoilun keinoin

Haapalainen, Anu (2023)

 
Avaa tiedosto
Haapalainen_Anu.pdf (696.1Kt)
Lataukset: 


Haapalainen, Anu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100226709
Tiivistelmä
Tampereen Komediateatteri on vuodesta 1991 asti toiminut tamperelainen teatteri, jonka perustivat teatterineuvos Esko Raipia ja käsikirjoittaja-ohjaaja Tapio Parkkinen. Tampereen Komediateatteri toimii vuonna 1897 rakennetussa Tampellan juhlatalossa, jota nykyään hallinnoi Raipian kiinteistöt Oy. Komediateatterin ympärivuotisella päänäyttämöllä on 256 paikkainen katsomo, ja ulkoilmateatterin näyttämön katsomossa istumapaikkojen määrä on 800 kappaletta. Komediateatterilla ravintolapalveluista vastaa vuonna 2022 perustettu Juhlatalon Palvelut Oy, joka toimii tämän opinnäytetyön toimeksiantajana. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää asiakaslähtöisiä palveluita lisäämällä henkilökunnan asiakasymmärrystä, ja tätä kautta tehdä asiakaskokemuksesta ravintolapalveluiden kanssa entistä elämyksellisempi. Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda asiakasprofiilit ja uusi asiakaspolkumalli henkilökunnan käyttöön.

Toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Teoreettisena viitekehyksenä käytettiin palvelumuotoilua, ja kehittämisen työkaluina tapaustutkimusta. Esitutkimuksen menetelminä käytettiin kilpailijabenchmarkingia, jossa keskityttiin vertailemaan liiketoimintaprosesseja, sekä SWOT-analyysiä, ja lisäksi toiminnallista havainnointia. Asiakasymmärryksen lisäämiseksi kirjattiin ylös yleisimmät asiakassegmentit, ja luotiin niille asiakasprofiilit.

Opinnäytetyöprosessin aikana osallistettiin Juhlatalon Palvelut Oy:n henkilökuntaa ideointityöpajoissa. Opinnäytetyön tuloksissa löydettiin keinoja asiakasymmärryksen lisäämiseksi, ja kuvataan ratkaisuja henkilökunnan toimintaan liittyviin haasteisiin. Tuloksissa kuvataan asiakkaan kulkema palvelupolku, ja lisäksi käydään läpi asiakasymmärrykseen sekä ravintolapalveluiden näkyvyyteen liittyviä kehittämisehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste