Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kanavakohtainen sisältöstrategia kauneuskeskukselle

Jyräs, Jaana (2023)

 
Avaa tiedosto
Jyras_Jaana.pdf (3.200Mt)
Lataukset: 


Jyräs, Jaana
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100326789
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on kauneuskeskus City Bardurilla. City Bardurilla toimii Kouvolassa ja tarjoaa parturi-kampaamo-, kosmetologi- sekä hierontapalveluita. Työn tavoitteena oli tehdä City Bardurillalle kanavakohtainen sisältöstrategia Instagramiin, jotta yrityksen sisältömarkkinointiin Instagramissa saataisiin selkeämmät linjat. Työ on rajattu koskemaan vain City Bardurillan Instagram-tiliä, eli työstä on rajattu pois yrittäjien omat tilit ja yrityksen muut sosiaalisen median kanavat.

Työssä oli kolme tutkimusongelmaa: millaisia kohderyhmiä kauneuskeskuksella on ja millaisia asiakaspersoonia niistä voidaan muodostaa, millaisilla sisällöillä asiakaspersoonia voisi sitouttaa sekä miten sisältöä kannattaa jakaa ja tuloksia mitata valitussa kanavassa.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin kahta pääaihetta: sisältömarkkinointia ja sisältöstrategiaa. Sisältömarkkinoinnin teoriaosuudessa käytiin läpi sisältömarkkinoinnin käsitteistöä, muotoja ja malleja, sisällön suunnittelua, sisällön tuotantoa sekä sisältöjen jakamista Instagramissa. Sisältöstrategian teoriaosuus koostui sisältöstrategian käsitteistä, sisältömarkkinoinnin tavoitteista ja mittareista, asiakaspersoonista ja asiakaspoluista, tarinasta ja sisältötyypeistä, raportoinnista ja analyysistä sekä sisältöjen toimittamisesta.

Työn tutkimuksellinen lähestymistapa oli tapaustutkimus. Empiirisen aineiston hankintamenetelminä käytettiin yhtä määrällistä ja kahta laadullista menetelmää. Määrällinen aineiston hankintamenetelmä oli kyselytutkimus ja laadullisina menetelminä olivat teemahaastattelut sekä vertailuanalyysi. Teemahaastattelujen avulla hankittiin tietoa kohderyhmistä ja asiakaspersoonista City Bardurillan yrittäjiltä, kyselytutkimuksella selvitettiin millaisista sisällöistä asiakkaat pitävät, jakamalla kyselyä City Bardurillan somekanavissa ja vertailuanalyysillä vertailtiin City Bardurillan ja kolmen muun alan toimijan Instagram-tilejä.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että City Bardurillasta löytyy neljä selkeää asiakaspersoonaa ja eniten kohderyhmät toivovat kuvasisältöä Instagram-feediin tai julkaisuja Tarinat-osioon. Kohderyhmiä kiinnostaa erityisesti ihmiset, muutoskuvat ja inspiroiva sisältö. Kohderyhmiä sitouttaa parhaiten viihdyttävät ja visuaalisesti kauniit julkaisut.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste