Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The brand image of X : a case study

Ukkonen, Sanna (2023)

 
Avaa tiedosto
Ukkonen_Sanna.pdf (631.9Kt)
Lataukset: 


Ukkonen, Sanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327482
Tiivistelmä
Kilpailijoista erottautuminen vaikeutuu jatkuvasti, mikä on johtanut brändin vankempaan asemaan yhä useammissa yrityksissä. Tämä pätee myös X:ään, vastikään lanseerattuun järjestelmään, joka tulee korvaamaan edeltäjänsä ja nykyisen markkinajohtaja Y:n muutaman vuoden kuluessa.

Vaikka X:n julkaisusta oli kulunut vain 6 kk, koettiin brändimielikuvan selvitys tärkeäksi. Selvitys toteutettiin tapaustutkimuksena hyödyntäen monivalinta- ja avoimien kysymysten kyselylomaketta. Kyselyyn vastasi yhteensä 132 eri yrityksiä edustavia henkilöitä. Samanlainen kysely toteutettiin myös X:n taustalla työskenteleville henkilöille, ja siihen vastasi 29 eri yksiköitä ja tehtäviä edustavaa henkilöä.

Tavoitteena oli selvittää, millaisia mielikuvia X on luonut, ja eroavatko mielikuvat kahden eri vastaajaryhmän välillä. Lisäksi tuloksia verrattiin X:lle aiemmin laadittuun brändistrategiaan.
Tulokset osoittivat, että X:n brändimielikuva on lähtenyt oikeaan suuntaan, mutta paljon työtä on vielä tehtävänä. Enemmistö asiakasryhmän vastaajista korosti tutkimuksen aikana epävarmuutta ja harva mainitsi X:n kilpailuetuja. Samaan aikaan X:n taustalla työskentelevät henkilöt vaikuttivat ylpeiltä järjestelmästä ja näkivät paljon potentiaalia sen tulevaisuudelle.
 
Standing out from competition is getting harder by the minute, and the essence of branding has taken stronger foothold inside companies. This is also the case with X, a newly launched service, that will replace its predecessor, and current market leader, Y in a few years.

To know where X stands in the eyes of its customers six months after the launch, it was seen important to conduct a case study and find out what kind of brand image it has. The case study was conducted with a help of a questionnaire including both multiple choice and open-ended questions. A total of 132 respondents answered the questionnaire. A similar questionnaire was also conducted to the workers behind X. It was answered by 29 people representing different units and tasks.

The goal was to find out how X is seen in these two different groups and are there any differences. In addition, the results were reflected to a previously made brand strategy of X. The results show that the brand image of X has started in the right path, but a lot of work needs to be done. Majority of the respondents from the customers group pointed out unfamiliarity throughout the study and hardly any of the defined competitive advantages of X were mentioned. The workers behind X on the other hand were seemingly proud and saw a lot of potential for the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste