Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Persoonallisuus peliin Instagramissa – ohjeita viestinnässä menestymiseen nuoria kaupunkilaisnaisia tavoiteltaessa

Reijonen, Inka (2023)

 
Avaa tiedosto
Reijonen_Inka.pdf (2.674Mt)
Lataukset: 


Reijonen, Inka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327496
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoitteena oli tuottaa yritysten käyttöön selkeitä ja helposti omaan toimintaan sovellettavia ohjeita sosiaalisessa mediassa menestymiseen, kun tavoitteena on tavoittaa enemmän nuoria kaupunkilaisnaisia. Opinnäytetyön tarkemmaksi rajaukseksi valittiin verkkoyhteisöpalvelu Instagram. Valmis tuotos luotiin tarkistuslistan muotoon, jonka käyttäminen auttaa yrityksiä tehostamaan sosiaalisen median viestintää ja parantamaan sen suunnitelmallisuutta sekä tavoitteellisuutta. Tätä opinnäytetyötä ei toteutettu toimeksiantona, mutta aiheen valintaan vaikutti työelämässä esiin noussut ongelma, jonka kirjoittaja havaitsi oman työharjoittelujaksonsa aikana.

Opinnäytetyön tietoperustassa kirjoittaja esittelee yleisiä sosiaalisen median ja markkinoinnin käsitteitä ja ilmiöitä. Lisäksi käsitellään digitalisoitumisen ja uusien liiketoimintamallien vaikutuksia yritysten toiminnalle sekä nykyajan markkinoinnille sekä viestinnälle. Tietoperustassa kirjoittaja käsittelee myös brändien inhimillisten ja persoonallisten piirteiden merkitystä viestinnän tehokkuudelle ja kohderyhmien sitouttamiselle sekä osana vahvojen asiakassuhteiden luomista.

Opinnäytetyötä varten toteutettiin taustahaastatteluja. Haastateltavia oli yhteensä kuusi, ja näiden taustahaastattelujen avulla kirjoittaja pyrki saamaan syvällistä tietoa suoraan kohderyhmältä. Haastattelujen avulla pystyttiin varmistamaan lähteiden monipuolisuus ja valitun aiheen yhteys käytännön elämään. Kohderyhmäläisten haastattelut toteutettiin kesän 2023 aikana. Lisäksi opinnäytetyöprosessin aikana hyödynnettiin benchmarking-menetelmää eli esikuva-analyysiä tuotoksen muotoilussa, sillä kirjoittaja halusi antaa tuotoksen lukijalle selkeitä esimerkkejä onnistuneista Instagram-julkaisuista luodakseen selkeän yhteyden teorian ja käytännön tekemisen välille.

Produkti eli opinnäytetyön liitteenä löytyvä tuotos on nimeltään Instagramissa onnistumisen tarkistuslista. Tuotokseen kirjoittaja keräsi haastattelujen ja tietoperustassa käsiteltyjen teemojen pohjalta asioita, joita yritysten tulisi ottaa huomioon suunnitellessaan toimivaa Instagram-viestintää ja markkinointia nuorille kaupunkilaisnaisille. Tuotos koostuu seitsemän eri otsikon alle jaetuista ohjeista ja neuvoista, joita yritykset voivat soveltaa omaan toimintaansa. Lisäksi tuotoksen lopusta löytyy kolme esimerkkijulkaisua, joita tarkistuslistaa hyödyntävä voi käyttää inspiraationa omassa sisällöntuotannossaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste