Asiakaslähtöinen tuotevalikoiman kehittäminen, case K-Supermarket Kampus
Lång, Emma (2023)
Lång, Emma
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101827717
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101827717
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli K-Supermarket Kampus, joka on Porissa sijaitseva päivittäistavarakauppa.
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää, miten K-Supermarket Kampus voisi kehittää lounas- ja take away -tuotevalikoimaansa palvelemaan entistä paremmin samassa rakennuksessa toimivan Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin kampuksen opiskelijoiden ja henkilökunnan toiveita.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee asiakaslähtöisyyttä ja sen toteuttamista yrityksen strategiassa, asiakaskokemusta ja asiakaskokemusten johtamista. Lähteinä käytettiin alan tietokirjallisuutta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle strategiaehdotus, jossa esitellään viisi (5) kehitysehdotusta. Tätä varten Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin kampuksen opiskelijoille ja henkilökunnalle teetettiin sähköinen kysely, joka sisälsi sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia osia.
Sähköisen kyselyn avulla kerätyn tiedon pohjalta tuotettiin tiivis ja toteuttamiskelpoinen viiden pääidean strategiajuliste PDF-muodossa toimeksiantajalle.
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää, miten K-Supermarket Kampus voisi kehittää lounas- ja take away -tuotevalikoimaansa palvelemaan entistä paremmin samassa rakennuksessa toimivan Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin kampuksen opiskelijoiden ja henkilökunnan toiveita.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee asiakaslähtöisyyttä ja sen toteuttamista yrityksen strategiassa, asiakaskokemusta ja asiakaskokemusten johtamista. Lähteinä käytettiin alan tietokirjallisuutta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle strategiaehdotus, jossa esitellään viisi (5) kehitysehdotusta. Tätä varten Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin kampuksen opiskelijoille ja henkilökunnalle teetettiin sähköinen kysely, joka sisälsi sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia osia.
Sähköisen kyselyn avulla kerätyn tiedon pohjalta tuotettiin tiivis ja toteuttamiskelpoinen viiden pääidean strategiajuliste PDF-muodossa toimeksiantajalle.
