FORCE verkko-oppimisympäristö opiskelijan arvioimana
Ristimäki, Ville-Veikko (2023)
Ristimäki, Ville-Veikko
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102527967
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102527967
Tiivistelmä
Opetusalan kiihtyvä digitalisaatio sekä verkko-opetuksen määrän lisääntyminen on luonut tarvetta kehittää uudenlaisia verkko-opetusmenetelmiä. Covid-19 on lisännyt tarvetta röntgenhoitajaopiskelijoiden erilaisten oppimisvaihtoehtojen kehittämiseen ja digitaalista muutosta radiografian opetussuunnitelmaan. Opinnäytetyössä arvioitiin FORCE verkko-oppimisympäristöä opiskelijan näkökulmasta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on testata laaditun opintokokonaisuuden käytännönläheisyyttä ja arvioida opintokokonaisuuden hyödyllisyyttä röntgenhoitajan opinnoissa. Opinnäytetyö tehdään yhteistyötaholle Tampereen ammattikorkeakoululle (TAMK). Oppimistehtävistä annetttiin arviointi yhteistyötaho TAMKille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa röntgenhoitajaopiskelijan arvio Digicampus Moodle-verkko-oppimisympäristöön tehdystä opintokokonaisuudesta, jota yhteistyötaho voi käyttää FORCE-oppimisalustan kehittämisessä.
Tässä opinnäytetyössä arvioidaan eAMK-verkkototeutuksen laatukriteereiden avulla kahta oppimistehtävä kokonaisuutta. Arvioiden mukaan nämä kaksi oppimistehtävää soveltuvat osaltaan röntgenhoitajan opintoihin. Nämä oppimistehtävät soveltuvat asioiden kertaamiseksi varsinkin ennen työharjoitteluun lähtemistä. Jatkotutkimusehdotuksina on laajempi opiskelijoille suunnattu kysely tehtävien teosta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on testata laaditun opintokokonaisuuden käytännönläheisyyttä ja arvioida opintokokonaisuuden hyödyllisyyttä röntgenhoitajan opinnoissa. Opinnäytetyö tehdään yhteistyötaholle Tampereen ammattikorkeakoululle (TAMK). Oppimistehtävistä annetttiin arviointi yhteistyötaho TAMKille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa röntgenhoitajaopiskelijan arvio Digicampus Moodle-verkko-oppimisympäristöön tehdystä opintokokonaisuudesta, jota yhteistyötaho voi käyttää FORCE-oppimisalustan kehittämisessä.
Tässä opinnäytetyössä arvioidaan eAMK-verkkototeutuksen laatukriteereiden avulla kahta oppimistehtävä kokonaisuutta. Arvioiden mukaan nämä kaksi oppimistehtävää soveltuvat osaltaan röntgenhoitajan opintoihin. Nämä oppimistehtävät soveltuvat asioiden kertaamiseksi varsinkin ennen työharjoitteluun lähtemistä. Jatkotutkimusehdotuksina on laajempi opiskelijoille suunnattu kysely tehtävien teosta.