Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vuorovaikutuksen lisääminen pääkohderyhmän kanssa Instagramissa: case Vanha Kunnon Kahvila

Korhonen, Elina; Kuismala, Viivi (2023)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Korhonen_Kuismala.pdf (1.668Mt)
Lataukset: 


Korhonen, Elina
Kuismala, Viivi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110128295
Tiivistelmä
Toimeksiantaja, jyväskyläläinen kesäkahvila Vanha Kunnon Kahvila oli havainnut haasteita pääkohderyhmää kiinnostavan Instagram-sisällön luomisessa. Ongelmana oli myös, että toimeksiantajan Instagram-tilin ja sen seuraajien välillä ei juurikaan ole vuorovaikutusta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen sisältö toimeksiantajan Instagramin pääkohderyhmää kiinnostaa ja kuinka toimeksiantaja voisi lisätä vuorovaikutuksellisuutta pääkohderyhmänsä kanssa Instagram-sisällön avulla.

Tutkimusotteeksi valikoitu laadullinen tutkimus ja tutkimusmenetelmänä eli toteutustapana toimivat puolistrukturoidut teemahaastattelut. Haastatteluun valitut henkilöt täyttivät tietyt kriteerit, joiden pohjalta haastateltavat valittiin. Haastatteluja pidettiin lopulta kuusi kappaletta. Jokainen haastattelu nauhoitettiin ja litteroitiin ennen aineistonanalyysia.

Keskeisimmät tutkimustulokset osoittivat, että tutkittavat toivoivat Vanha Kunnon Kahvilan Instagram-sisällön olevan vuorovaikutuksellisempaa. Vanha Kunnon Kahvilalta toivottiin Instagramiin syötteeseen erityisesti videosisältöjä ja muun muassa esittelyjä toimihenkilöistä sekä tuotevalikoimasta. Tärkeä johtopäätös tutkimustuloksista oli, että kohderyhmän sitouttamiseen Vanha Kunnon Kahvilan tulisi tuottaa heitä kiinnostavaa sisältöä, ja olla vuorovaikutuksellisempi esimerkiksi reagoimalla seuraajien kommentteihin tai mainintoihin. Tämän toteuttamisen avuksi laadittiin konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joita toimeksiantaja voi hyödyntää sisältöjen suunnittelussa. Tutkimuksen ohella saatiin myös selville mahdollisia jatkotutkimusaiheita, joita toimeksiantaja voisi toteuttaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste