Sisäisen viestinnän pullonkaulat tapahtumatuotannoissa
Ukkonen, Emilia (2023)
Ukkonen, Emilia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110728814
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110728814
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö esittelee sisäisen viestinnän haasteita tapahtumatuotannoissa kolmen case-tapahtuman avulla. Johdannossa esitetään projektin pullonkaulan käsite, joka viittaa esteisiin projektin etenemisessä. Tapahtumatuotantojen pullonkaula on keskeneräinen ja kehittymätön sisäinen viestintä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää sisäisen viestinnän opas tapahtumatuotantojen työntekijöille, sekä esitellä keinoja sisäisen viestinnän kehittämiseksi tapahtuma-alalla. Opinnäytetyö ja sen produkti pyrkivät tarjoamaan uusia näkökulmia sisäisen viestinnän kehittämiseen alalla, jossa sisäisen viestinnän merkitystä tulisi korostaa entisestään.
Opinnäytetyön kirjallinen osuus toteutettiin syksyllä 2023. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, kirjallisesta osuudesta ja produktista. Teoriaosuudessa käsitellään sisäisen viestinnän käsitteitä, kanavia ja tapahtuma-alaa. Opinnäytetyön tavoitteena on vastata tutkimuskysymykseen: "Miksi sisäinen viestintä usein epäonnistuu tapahtuma-alalla?" Tutkimus on ajankohtainen, koska viestinnän kehittäminen on jatkuva prosessi, ja tapahtumatuotannoissa tarvitaan tukea sisäisen viestinnän kehittämiseksi.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää sisäisen viestinnän opas tapahtumatuotantojen työntekijöille, sekä esitellä keinoja sisäisen viestinnän kehittämiseksi tapahtuma-alalla. Opinnäytetyö ja sen produkti pyrkivät tarjoamaan uusia näkökulmia sisäisen viestinnän kehittämiseen alalla, jossa sisäisen viestinnän merkitystä tulisi korostaa entisestään.
Opinnäytetyön kirjallinen osuus toteutettiin syksyllä 2023. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, kirjallisesta osuudesta ja produktista. Teoriaosuudessa käsitellään sisäisen viestinnän käsitteitä, kanavia ja tapahtuma-alaa. Opinnäytetyön tavoitteena on vastata tutkimuskysymykseen: "Miksi sisäinen viestintä usein epäonnistuu tapahtuma-alalla?" Tutkimus on ajankohtainen, koska viestinnän kehittäminen on jatkuva prosessi, ja tapahtumatuotannoissa tarvitaan tukea sisäisen viestinnän kehittämiseksi.