TikTok sisältöstrategia yritykselle Korispiste
Touray, Lamin (2023)
Touray, Lamin
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111930109
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111930109
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toimeksianto suomalaiselle koripalloilun erikoisliikkeelle Korispisteelle. Tavoitteena opinnäyteyössä on luoda yritykselle sellainen TikTok sisältöstrategia, mitä yritys voi hyödyntää TikTokin julkaisun yhteydessä. Sisältöstrategiassa keskitytään yrityksen liiketoiminnan tavoitteisiin ja miten TikTokin hyödyntäminen markkinointikanavana auttaisi yritystä saavuttamaan kyseiset tavoitteet.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se koostuu johdannosta, kahdesta eri tietoperustasta, produktista ja sen dokumentoimisesta. Tietoperustassa käsitellään sosiaalisen median syntyä ja kasvua, sekä TikTokia alustana, sekä markkinoinnin puolella.
Tämän toiminnallisen työn produkti on sisältöstrategia, joka keskittyy TikTokin hyödyntämiseen yrityksen markkinoinnissa. Produktissa käsitellään yrityksen liiketoimintaperiaatteiden lisäksi, ostopolkua, ostajapersoonia, TikTokiin tehtäviä sisältöjä, sekä mittareita, millä yritys mittaa TikTok mainonnan menestystä.
Produktista kehkeytyi yrityksen toiveita vastaava ja helposti muokattavissa oleva sisältöstrategia, joka helpottaa oikeanlaisen sisällön luomista, jolla tavoitetaan haluttu kohderyhmä. Ulkonäöllisesti produkti hyödyntää Korispisteen brändille ominaista oranssia ja jokainen pääotsikko ilmaisee kappaleessa läpi käytäviä asioita.
Opinnäytetyö sai alkunsa vuoden 2023 alussa, kun Korispisteen toimitusjohtaja Juha Liila ilmaisi halukkuuden perustaa TikTok kanavan tulevaisuudessa. Opinnäytetyötä alettiin työstämään 2023 kesän aikana ja produkti valmistui lokakuun loppupuolella.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se koostuu johdannosta, kahdesta eri tietoperustasta, produktista ja sen dokumentoimisesta. Tietoperustassa käsitellään sosiaalisen median syntyä ja kasvua, sekä TikTokia alustana, sekä markkinoinnin puolella.
Tämän toiminnallisen työn produkti on sisältöstrategia, joka keskittyy TikTokin hyödyntämiseen yrityksen markkinoinnissa. Produktissa käsitellään yrityksen liiketoimintaperiaatteiden lisäksi, ostopolkua, ostajapersoonia, TikTokiin tehtäviä sisältöjä, sekä mittareita, millä yritys mittaa TikTok mainonnan menestystä.
Produktista kehkeytyi yrityksen toiveita vastaava ja helposti muokattavissa oleva sisältöstrategia, joka helpottaa oikeanlaisen sisällön luomista, jolla tavoitetaan haluttu kohderyhmä. Ulkonäöllisesti produkti hyödyntää Korispisteen brändille ominaista oranssia ja jokainen pääotsikko ilmaisee kappaleessa läpi käytäviä asioita.
Opinnäytetyö sai alkunsa vuoden 2023 alussa, kun Korispisteen toimitusjohtaja Juha Liila ilmaisi halukkuuden perustaa TikTok kanavan tulevaisuudessa. Opinnäytetyötä alettiin työstämään 2023 kesän aikana ja produkti valmistui lokakuun loppupuolella.