Improving male customer loyalty for Parturi-kampaamo Hiusvinkki
Myllymaa, Oskari (2023)
Myllymaa, Oskari
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112130817
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112130817
Tiivistelmä
The aim of this thesis has been to find means for hairdresser salon Parturi-kampaamo Hiusvinkki to improve customer loyalty among male customers. The commissioning company is Parturi-kampaamo Hiusvinkki, which had a need to improve customer loyalty in this customer segment. At the same time, the company wanted to gain more understanding of its customer satisfaction and why customers choose Hiusvinkki. The objective was to find concrete means for the company to improve its customer satisfaction and customer loyalty. Parturi-kampaamo is a hairdresser salon located in Tampere and that offers barber, hairdresser, cosmetologist and other wellbeing services.
The theoretical framework of the thesis consisted mostly of the special characteristics of the hairdressing industry as well as theories related to customer loyalty and customer satisfaction. Customer satisfaction is important from the point of view of customer loyalty, as greater customer satisfaction usually leads to greater customer loyalty.
The practical research for the thesis was conducted as two customer satisfaction surveys for the male customers of Hiusvinkki. The surveys were done in 2017 and 2023 and the results were also compared to each other. The results were analyzed both qualitatively and quantitatively.
The results of the surveys suggested that male customers of Hiusvinkki are quite satisfied with the company’s services. Most of the respondents also said that they use the services regularly, and they can be seen as loyal customers. The respondents gave positive feedback especially about Hiusvinkki’s good customer service and skilled workforce.
Very little negative feedback was given. However, the results gave valuable information as to why customers choose Hiusvinkki and what the company is doing right. Based on the results and competitor analysis, concrete recommendations on how to increase male customer loyalty and attract new male customers could be given to the company.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut etsiä keinoja miesasiakkaiden asiakasuskollisuuden parantamiseen Parturi-kampaamo Hiusvinkissä. Työn toimeksiantajana oli Parturi-kampaamo Hiusvinkki, ja idea työhön kumpusi yrityksen tarpeesta parantaa asiakasuskollisuutta tässä asiakasryhmässä. Samalla haluttiin selvittää yrityksen asiakastyytyväisyyttä ja syitä, miksi asiakkaat valitsevat Hiusvinkin. Tavoitteena oli löytää yritykselle konkreettisia keinoja, joilla se voisi parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta. Parturi-kampaamo Hiusvinkki on Tampereella toimiva
parturikampaamo, joka tarjoaa parturi-, kampaamo-, kosmetologi- ja muita
hyvinvointipalveluita.
Opinnäytetyön teoreettinen kehys koostuu pääasiassa parturikampaamoalan erityispiirteistä sekä asiakastyytyväisyyteen ja asiakasuskollisuuteen liittyvistä teorioista. Asiakastyytyväisyys on tärkeää asiakasuskollisuuden kannalta, sillä suurempi asiakastyytyväisyys johtaa yleensä suurempaan asiakasuskollisuuteen.
Opinnäytetyön tutkimusosio toteutettiin kahtena kyselytutkimuksena, joihin pyydettiin vastauksia Parturi Kampaamo Hiusvinkin miesasiakkailta. Kyselytutkimukset toteutettiin vuosina 2017 ja 2023, ja tuloksia myös verrattiin keskenään. Tuloksia analysoitiin sekä kvalitatiivisesti että kvantitatiivisesti.
Kyselytutkimuksen tulokset viittasivat siihen, että Parturi-Kampaamo Hiusvinkin miesasiakkaat ovat varsin tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Suurin osa vastanneista kertoi myös käyttävänsä yrityksen palveluita säännöllisesti, ja heitä voidaan siten pitää uskollisina asiakkaina. Vastauksissa annettiin positiivista palautetta erityisesti Hiusvinkin hyvästä asiakaspalvelusta ja osaavista työntekijöistä.
Kyselyyn vastanneet eivät antaneet kielteistä tai korjaavaa palautetta yritykselle juuri lainkaan. Vastauksista saatiin kuitenkin arvokasta tietoa siitä, miksi asiakkaat valitsevat Hiusvinkin ja mitä yritys tekee toiminnassaan oikein. Tutkimustulosten sekä kilpailijananalyysin avulla yritykselle pystyttiin myös antamaan konkreettisia suosituksia, miten sen voi pyrkiä lisäämään miesasiakkaiden asiakasuskollisuutta ja houkuttelemaan uusia asiakkaita tästä ryhmästä.
The theoretical framework of the thesis consisted mostly of the special characteristics of the hairdressing industry as well as theories related to customer loyalty and customer satisfaction. Customer satisfaction is important from the point of view of customer loyalty, as greater customer satisfaction usually leads to greater customer loyalty.
The practical research for the thesis was conducted as two customer satisfaction surveys for the male customers of Hiusvinkki. The surveys were done in 2017 and 2023 and the results were also compared to each other. The results were analyzed both qualitatively and quantitatively.
The results of the surveys suggested that male customers of Hiusvinkki are quite satisfied with the company’s services. Most of the respondents also said that they use the services regularly, and they can be seen as loyal customers. The respondents gave positive feedback especially about Hiusvinkki’s good customer service and skilled workforce.
Very little negative feedback was given. However, the results gave valuable information as to why customers choose Hiusvinkki and what the company is doing right. Based on the results and competitor analysis, concrete recommendations on how to increase male customer loyalty and attract new male customers could be given to the company.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut etsiä keinoja miesasiakkaiden asiakasuskollisuuden parantamiseen Parturi-kampaamo Hiusvinkissä. Työn toimeksiantajana oli Parturi-kampaamo Hiusvinkki, ja idea työhön kumpusi yrityksen tarpeesta parantaa asiakasuskollisuutta tässä asiakasryhmässä. Samalla haluttiin selvittää yrityksen asiakastyytyväisyyttä ja syitä, miksi asiakkaat valitsevat Hiusvinkin. Tavoitteena oli löytää yritykselle konkreettisia keinoja, joilla se voisi parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta. Parturi-kampaamo Hiusvinkki on Tampereella toimiva
parturikampaamo, joka tarjoaa parturi-, kampaamo-, kosmetologi- ja muita
hyvinvointipalveluita.
Opinnäytetyön teoreettinen kehys koostuu pääasiassa parturikampaamoalan erityispiirteistä sekä asiakastyytyväisyyteen ja asiakasuskollisuuteen liittyvistä teorioista. Asiakastyytyväisyys on tärkeää asiakasuskollisuuden kannalta, sillä suurempi asiakastyytyväisyys johtaa yleensä suurempaan asiakasuskollisuuteen.
Opinnäytetyön tutkimusosio toteutettiin kahtena kyselytutkimuksena, joihin pyydettiin vastauksia Parturi Kampaamo Hiusvinkin miesasiakkailta. Kyselytutkimukset toteutettiin vuosina 2017 ja 2023, ja tuloksia myös verrattiin keskenään. Tuloksia analysoitiin sekä kvalitatiivisesti että kvantitatiivisesti.
Kyselytutkimuksen tulokset viittasivat siihen, että Parturi-Kampaamo Hiusvinkin miesasiakkaat ovat varsin tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Suurin osa vastanneista kertoi myös käyttävänsä yrityksen palveluita säännöllisesti, ja heitä voidaan siten pitää uskollisina asiakkaina. Vastauksissa annettiin positiivista palautetta erityisesti Hiusvinkin hyvästä asiakaspalvelusta ja osaavista työntekijöistä.
Kyselyyn vastanneet eivät antaneet kielteistä tai korjaavaa palautetta yritykselle juuri lainkaan. Vastauksista saatiin kuitenkin arvokasta tietoa siitä, miksi asiakkaat valitsevat Hiusvinkin ja mitä yritys tekee toiminnassaan oikein. Tutkimustulosten sekä kilpailijananalyysin avulla yritykselle pystyttiin myös antamaan konkreettisia suosituksia, miten sen voi pyrkiä lisäämään miesasiakkaiden asiakasuskollisuutta ja houkuttelemaan uusia asiakkaita tästä ryhmästä.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
How digitalization has affected the importance of customer loyalty and the nature of customer loyalty programs : Case Study: Developing Case Company X's customer loyalty program
Silvennoinen, Emma (2020)In recent years, digitalization has introduced significant changes and great challenges in the retail industry, making it one of the biggest game changers in the field of customer loyalty marketing. Therefore, the aim of ... -
Customer relationship management - from potential customers to loyal customers : case: Rosso Jyväskeskus
Jokelainen, Anne (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)This thesis was commissioned by the restaurant manager of Rosso Jyväskeskus, Ms. Tuula Aberni. The aim of the customer survey was to find out how committed the customers are to Rosso Jyväskeskus and how to develop the loyal ... -
Customer-orientated Profitable Marketing: Turning Customer Knowledge into Customer-driven Marketing Strategy : an analytical framework
Do, An (2020)The purpose of this paper was to develop a fully-constructed analytical framework that helps businesses design a customer-orientated marketing strategy. The study looks into the dynamics between customer knowledge and the ...