Tapahtumajärjestäminen asianajotoimistossa
Mikkola, Mia (2023)
Mikkola, Mia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331205
Tiivistelmä
Viime vuosien aikana tapahtumien järjestäminen on ollut teknologisessa murroksessa, ja palveluntarjoajien on täytynyt keksiä uusia ratkaisuja yleisön sitouttamiseksi. Tapahtumat ovat muuttuneet osittain tai kokonaan digitaalisiksi toteutuksiksi myös asianajotoimistossa. Se mahdollistaa yhä laajemman tavoitettavuuden tapahtumille, mutta vaatii myös paljon tapahtuman järjestäjältä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaista on tapahtumajärjestäminen isossa asianajotoimistossa ja millainen on assistentin rooli tässä prosessissa. Opinnäytetyö keskittyy lähinnä asianajotoimiston asiakastapahtumien käsittelyyn. Asianajotoimistossa on tärkeää ylläpitää asiakassuhteita ja siihen tapahtumat ovat erinomainen apukeino. Aihe opinnäytetyöhön valikoitui oman kiinnostuksen ja kokemuksen vuoksi.
Tutkimus toteutettiin syksyllä 2023 kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa käytettiin aineistonkeruu-menetelmänä puolistrukturoitua teemahaastattelua. Tutkimuksessa haastateltiin kolmea asianajotoimistossa työskentelevää henkilöä. Haastattelut järjestettiin kasvokkain ja toteutettiin yksilöhaastatteluina.
Opinnäytetyö koostuu tietoperustasta, empiirisestä osiosta ja tutkimustuloksista. Tietoperustan ensimmäisessä osassa käsitellään tapahtumajärjestämisen teoriaa yleisellä tasolla ja peilataan sitä Maslow’n tarvehierarkiaan. Seuraavassa osassa esitellään asianajotoimistossa esiintyviä erilaisia tapahtumalajeja. Empiirisessä osuudessa esitellään tutkimusmenetelmä ja tutkimuksen toteutus. Tutkimuksen lopussa analysoidaan tutkimuksen tuloksia ja tehdään johtopäätökset ja jatkotutkimusehdotukset niiden pohjalta. Viimeisenä pohditaan tapahtumien tulevaisuutta ja omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana.
Tutkimusten tuloksista voidaan päätellä, että assistentilla on suuri rooli tapahtumajärjestämisessä asianajotoimistossa. Assistentti on tiiviisti mukana tapahtuman kaikissa vaiheissa ja varmistaa, että tapahtumasta saadaan onnistunut. Tapahtumien tavoitteista viestimistä täytyisi parantaa, jotta tavoitteet olisivat tiedossa kaikilla tapahtuman järjestämiseen osallistuvilla osapuolilla.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaista on tapahtumajärjestäminen isossa asianajotoimistossa ja millainen on assistentin rooli tässä prosessissa. Opinnäytetyö keskittyy lähinnä asianajotoimiston asiakastapahtumien käsittelyyn. Asianajotoimistossa on tärkeää ylläpitää asiakassuhteita ja siihen tapahtumat ovat erinomainen apukeino. Aihe opinnäytetyöhön valikoitui oman kiinnostuksen ja kokemuksen vuoksi.
Tutkimus toteutettiin syksyllä 2023 kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa käytettiin aineistonkeruu-menetelmänä puolistrukturoitua teemahaastattelua. Tutkimuksessa haastateltiin kolmea asianajotoimistossa työskentelevää henkilöä. Haastattelut järjestettiin kasvokkain ja toteutettiin yksilöhaastatteluina.
Opinnäytetyö koostuu tietoperustasta, empiirisestä osiosta ja tutkimustuloksista. Tietoperustan ensimmäisessä osassa käsitellään tapahtumajärjestämisen teoriaa yleisellä tasolla ja peilataan sitä Maslow’n tarvehierarkiaan. Seuraavassa osassa esitellään asianajotoimistossa esiintyviä erilaisia tapahtumalajeja. Empiirisessä osuudessa esitellään tutkimusmenetelmä ja tutkimuksen toteutus. Tutkimuksen lopussa analysoidaan tutkimuksen tuloksia ja tehdään johtopäätökset ja jatkotutkimusehdotukset niiden pohjalta. Viimeisenä pohditaan tapahtumien tulevaisuutta ja omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana.
Tutkimusten tuloksista voidaan päätellä, että assistentilla on suuri rooli tapahtumajärjestämisessä asianajotoimistossa. Assistentti on tiiviisti mukana tapahtuman kaikissa vaiheissa ja varmistaa, että tapahtumasta saadaan onnistunut. Tapahtumien tavoitteista viestimistä täytyisi parantaa, jotta tavoitteet olisivat tiedossa kaikilla tapahtuman järjestämiseen osallistuvilla osapuolilla.