Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändikäsikirja nuorelle tunnistuspalvelufirma Olevi Oy:lle

Sundell, Eve (2023)

Avaa tiedosto
Sundell_Eve.pdf (3.379Mt)
Lataukset: 


Sundell, Eve
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112531641
Tiivistelmä
Olevi Oy on uusi kotimainen tunnistuspalvelu, joka on suunnattu ensisijaisesti keskisuurille ja joissain tapauksissa myös suuremmille yrityksille. Se soveltuu yrityksille, joilla on tavanomaista haastavampi tunnistamisen tarve ratkaistavana. Toisin kuin monet halvat tunnistusratkaisut, Olevi suojaa käyttäjää tallentamalla mahdollisimman vähän henkilötietoja.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Olevi Oy:lle brändikäsikirja, joka olisi sellaisenaan valmis laitettavaksi nettisivuille, sekä lisäksi fyysinen esite. Työn oli tarkoitus olla ensimmäinen versio brändikäsikirjasta, jota on helppo tulevaisuudessa muokata. Tuote on tuotettu syksyllä 2023. Brändikäsikirjan tavoitteena oli tuoda Olevi Oy:lle johdonmukaisempaa brändiä ja viestintää. Työtä aloittaessa selvisi, että tähän sisältyi myös hieman brändin rakentamista, jotta brändikäsikirja oli mahdollista koota.

Brändi ei ole yksinkertainen käsite. Siihen liittyy monia eri asioita, kuten arvot, visio, missio ja visuaalinen identiteetti. Näitä ja monia muita brändiin ja brändäykseen liittyviä aiheita käsiteltiin tämän opinnäytetyön teoriapohjassa. Opinnäytetyössä käytiin myös pintaraapaisu aistien hyödyntämisestä brändäyksessä, sillä se on yllättävän vähän tietoisesti hyödynnetty etenkin pienyritysten keskuudessa. Käytiin läpi myös mikroyrityksen käsite, sekä brändäystyön arvo heille.

Teorian tukena hyödynnettiin kuvia visualisoimaan informaatiota. Teorian läpikäymiseen hyödynnettiin vanhempaa kirjallisuutta strategisesta brändin luomisesta, sekä lisäksi ajankohtaisia artikkeleita brändäyksen eri osa-alueista. Valmiiseen brändikäsikirjaan sisältyi yritystarina, tuotteen kuvaus, puhetyylin ohjeistus, hissipuheet sekä graafinen ohjeisto. Graafiseen ohjeistoon sisällytettiin logo, värimaailma, typografia ja kuvamaailma.

Teoriapohjan avulla tekijä rakensi toimivan brändikäsikirjan Olevi Oy:lle. Projekti ei ollut yksinkertainen, ja sisälsi paljon testailua ja kokeilua. Lopullisesta tuotoksesta tehtiin kaksi versiota, toinen sisälsi jokaisen tehdyn elementin, toisesta irrotettiin pois graafinen ohjeisto. Versio, josta graafinen ohjeisto irrotettiin, vietiin painoon ja tulokseksi saatiin fyysinen esite Olevi Oy:stä yrityksenä ja sen tuotteesta.

Opinnäytetyön kehityskohtia on pohdittu ja vinkkejä toimeksiantajalle annettu työn loppuosassa, erityisesti nykyisen logon käytettävyyteen liittyen. Tekijä on pohtinut myös omaa ammatillista oppimistaan brändäyksen ja visuaalisen suunnittelun parissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste