The Sole Concepts : sneaker-printtimainosten vertailu konseptisuunnittelun näkökulmasta
Aden, Ayan (2023)
Aden, Ayan
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112731791
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112731791
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan sneaker-mainoksia konseptisuunnittelun näkökulmasta. Tutkimuksessa vertaillaan viittä erilaista printtimainoskonseptia benchmarking-menetelmää hyödyntäen. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaiset konseptit vaikuttavat kohdeyleisöön ja millä keinoilla ne erottuvat kilpailijoiden mainoksista. Päätavoitteeni on kuitenkin inspiroitua ja saada uusia ideoita tutkimusta tehdessäni.
Vertailussa keskitytään konseptien luovuuteen ja printtimainosten toteutukseen. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että konseptisuunnittelu on erityisen tärkeä osa juuri sneaker-markkinointia. Onnistuneet konseptit erottuvat massasta ja luovat vahvan yhteyden kohdeyleisöön. Luovuus ja omaperäisyys korostuvat konseptien menestyksessä, ja ne vaikuttavat positiivisesti brändin tunnettuuteen ja houkuttelevuuteen.
Vertailussa keskitytään konseptien luovuuteen ja printtimainosten toteutukseen. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että konseptisuunnittelu on erityisen tärkeä osa juuri sneaker-markkinointia. Onnistuneet konseptit erottuvat massasta ja luovat vahvan yhteyden kohdeyleisöön. Luovuus ja omaperäisyys korostuvat konseptien menestyksessä, ja ne vaikuttavat positiivisesti brändin tunnettuuteen ja houkuttelevuuteen.