Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola PONSin someviestinnän vaikuttavuuden arviointi

Köykkä, Eetu; Halttula, Verneri (2023)

 
Avaa tiedosto
Koykka_Eetu_Halttula_Verneri.pdf (2.136Mt)
Lataukset: 


Köykkä, Eetu
Halttula, Verneri
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112732112
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia toimeksiantaja Ravintola PONSin markkinointiviestinnän vaikuttavuutta, sitouttavuutta ja näkyvyyttä heidän sosiaalisen median tileillään Instagramissa ja Facebookissa. Tavoitteena oli verrata yrityksen odotuksia someseuraajien näkemyksiin ja tuottaa hyödyllistä tietoa heidän mielipiteistään toimeksiantajamme käyttöön.

Tutkimuksen tekoa varten haastateltiin Ravintola PONSin edustajaa, jonka pohjalta saatiin toimeksiantajan tavoitteita ja näkemyksiä viestinnän suhteen. Käytetty tutkimusmenetelmä oli kyselylomake, johon kerättiin vastauksia toimeksiantajan sosiaalisen median seuraajilta. Lomakkeen kysymykset sisälsivät valmiita vastausvaihtoehtoja sekä useita avoimia vastausvaihtoehtoja, joilla pyrittiin hankkimaan syvempää ymmärrystä asiakkaiden näkemyksistä. Lomake jaettiin PONSin sometileillä ja siihen saivat vastata heidän seuraajansa, jotka olivat lisäksi vierailleet vähintään kerran ravintolassa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi 57 vastaajan näkemykset, joita havainnollistettiin kaavioilla ja analysoitiin. Tulokset viittaavat PONSin näyttäytyvän asiakkaiden mielissä hintatasoltaan laajalti todellisuutta vastaavalta. PONS onnistuu luomaan tietoisuutta someviestinnällään haluamistaan elementeistä, kuten live-esiintyjistään tai erilaisista palveluistaan.

Tulokset viittaavat, että PONSin viestinnän tavoitteissa on monin tavoin onnistuttu ja haluttua imagoa pystytty viestimään. Tutkimuksen tuotosten pohjalta PONS voi tunnistaa ja lisätä näkyvyyttä ja sitouttavuutta potentiaalisesti parantavaa sisältöä tileillään ja tutkia muokattujen toimien vaikutuksia sopivien mittarien valossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste