Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden asiakkaan ostopolku : miten 12–14-vuotiaiden alkeistanssitunteja tulisi markkinoida?

Orava, Oona (2023)

 
Avaa tiedosto
Orava_Oona.pdf (602.1Kt)
Lataukset: 


Orava, Oona
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832251
Tiivistelmä
Tämä opinnäyte työ tehtiin toimeksiantona tamperelaiselle tanssistudiolle. Sen tarkoituksena oli selvittää, miten 12–14-vuotiaiden alkeistanssitunteja kannattaisi markkinoida. Tutkimus aloitettiin siitä, miten nykyiset tanssinharrastajat ovat päätyneet harrastuksen pariin. Tutkimustulosten avulla on tarkoitus hahmottaa toimeksiantajalle nuoren potentiaalisen asiakkaan ostopolkua, jonka avulla toimeksiantaja voi aloittaa strategisen markkinoinnin tekemisen kyseiselle kohderyhmälle.

Tutkimus on toteutettu kvantitatiivisena tutkimuksena. Pirkanmaalaiset tanssinharrastajat vastasivat kyselylomakkeeseen, joka selvitti tanssiharrastuksen aloitusikää ja syytä harrastuksen aloittamiseen sekä paikan valintaan. Tutkimustuloksista kävi ilmi, että tanssiharrastuksen potentiaalisin aloitusikä on ennen ala-asteen päättymistä, josta syystä kirjoittaja ja toimeksiantaja tekivät päätöksen kohdistaa ostopolun hahmottaminen 9–11-vuotiaisiin. Toimeksiantaja kohdistaa siis alkeistuntien markkinoinnin lapsiin, jolloin heistä saadaan potentiaalisia harrastuksen jatkajia 12–14-vuotiaden tunneille.

Potentiaalisen 9–11-vuotiaden alkeistuntien asiakkaan ostopolku hahmotetaan toimeksiantajalle tutkimustulosten sekä muiden lähteiden avulla. Ostopolku rakennetaan niin, että se huomioi sekä ostajan eli lapsen vanhemman, että loppukäyttäjän eli tanssiharrastuksen aloittavan lapsen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste