Markkinointisuunnitelma : Case: Exit Oulu
Arabi, Wajed (2023)
Arabi, Wajed
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832299
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832299
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena on tehdä markkinointisuunnitelma oululaiselle elämyspalveluita tarjoavalle yritykselle Exit Oulu. Toimeksiantajallani ei ole aiemmin ollut säännöllistä ja suunniteltua markkinointitoimintaa. Tavoitteena on luoda toimeksiantajani haastattelun vastausten perusteella yksinkertainen markkinointisuunnitelma myynnin ja palveluiden edistämiseksi.
Teoriaosuus koostuu markkinoinnista käsitteenä, markkinoinnin kilpailukeinoista, STP-mallista, sekä lähtökohta-analyyseistä. Itse markkinointisuunnitelmassa keskitytään seuraaviin asioihin: markkinointiviestinnän parantaminen ja myynnin kehittäminen.
Toiminnallisessa osuudessa yritystä analysoitiin SWOT-analyysin avulla. Työhön sisältyi myös vuosikellon, sosiaalisen median kalenterin ja markkinointibudjetin laatiminen.
Tuloksena syntyi yksinkertainen markkinointisuunnitelma, jota toimeksiantajani on helppo hyödyntää. Opinnäytetyöni lopussa on liitteenä toimeksiantajani haastattelurunko.
Teoriaosuus koostuu markkinoinnista käsitteenä, markkinoinnin kilpailukeinoista, STP-mallista, sekä lähtökohta-analyyseistä. Itse markkinointisuunnitelmassa keskitytään seuraaviin asioihin: markkinointiviestinnän parantaminen ja myynnin kehittäminen.
Toiminnallisessa osuudessa yritystä analysoitiin SWOT-analyysin avulla. Työhön sisältyi myös vuosikellon, sosiaalisen median kalenterin ja markkinointibudjetin laatiminen.
Tuloksena syntyi yksinkertainen markkinointisuunnitelma, jota toimeksiantajani on helppo hyödyntää. Opinnäytetyöni lopussa on liitteenä toimeksiantajani haastattelurunko.