Power Cup - lasten ja nuorten lentopallotapahtuma
Tenninen, Anna-Maria (2023)
Tenninen, Anna-Maria
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932519
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932519
Tiivistelmä
Opinnäytetyö oli osa opinnäytteen tekijän työtä tapahtumatuottajana ja toimeksiantajana toimi Rivents Oy. Opinnäytetyön keskiössä oli tutustua maailman suurimpaan lasten ja nuorten lentopallotapahtumaan; Power Cupiin.
Power Cup on tapahtuma mihin kaikki lentopallon harrastajat kokoontuvat yhteen. Tapahtuma järjestetään kesäkuussa vuorovuosin ympäri Suomea aina uudessa paikassa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Power Cupia tapahtumana asiakaslähtöisesti hyödyntäen sähköistä palautekyselyä. Työn tavoitteena oli oppia tuntemaan osallistujat ja saada heiltä uusia kehitysehdotuksia, jota tultaisiin kehittämään heti vuoden 2024 Power Cupiin.
Ensimmäisenä työssä tutustuttiin tarkasti Power Cupin sisältöön ja rakenteisiin tapahtumana. Opinnäytetyössä käytettiin monia erilaisia tietolähteitä. Asiakaskokemus, asiakaspalaute sekä palvelumuotoilu toimivat työn tietoperustana.
Sähköinen palautekysely lähetettiin tapahtuman osallistujille kesällä 2023, johon tuli 549 vastausta. Palautekyselyn myötä saatiin osallistujien kokemuksia ja mielipiteitä, joita analysoitiin ja näistä syntyneitä kehitysehdotuksia käsiteltiin. Kehitysideoita syntyi mm. digitalisaation, hyvinvoinnin ja globalisaation ympärille. Opinnäytetyö päättyi opinnäytteen tekijän pohdintaan.
Power Cup on tapahtuma mihin kaikki lentopallon harrastajat kokoontuvat yhteen. Tapahtuma järjestetään kesäkuussa vuorovuosin ympäri Suomea aina uudessa paikassa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Power Cupia tapahtumana asiakaslähtöisesti hyödyntäen sähköistä palautekyselyä. Työn tavoitteena oli oppia tuntemaan osallistujat ja saada heiltä uusia kehitysehdotuksia, jota tultaisiin kehittämään heti vuoden 2024 Power Cupiin.
Ensimmäisenä työssä tutustuttiin tarkasti Power Cupin sisältöön ja rakenteisiin tapahtumana. Opinnäytetyössä käytettiin monia erilaisia tietolähteitä. Asiakaskokemus, asiakaspalaute sekä palvelumuotoilu toimivat työn tietoperustana.
Sähköinen palautekysely lähetettiin tapahtuman osallistujille kesällä 2023, johon tuli 549 vastausta. Palautekyselyn myötä saatiin osallistujien kokemuksia ja mielipiteitä, joita analysoitiin ja näistä syntyneitä kehitysehdotuksia käsiteltiin. Kehitysideoita syntyi mm. digitalisaation, hyvinvoinnin ja globalisaation ympärille. Opinnäytetyö päättyi opinnäytteen tekijän pohdintaan.