B2B-yritysten mahdollisuudet TikTokissa
Kangasniemi, Linnea (2023)
Kangasniemi, Linnea
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932664
Tiivistelmä
TikTok on yksi tämän hetken hallitsevista sosiaalisen median kanavista ja myös TikTok-markkinointi kasvattaa yhä suosiotaan. TikTok-markkinointi toimii varsinkin kuluttajamarkkinoilla toimiville B2C-yrityksille. B2B-yrityksiä on kuitenkin TikTokissa vielä melko vähän esillä, vaikka siitä voisi olla myös näille yrityksille suurta hyötyä.
Tässä opinnäyteyössä tutkittiin B2B-yritysten mahdollisuuksia TikTokissa. Työssä haluttiin selvittää kannattaako B2B-yrityksen olla TikTokissa, sekä millaisille yrityksille TikTok toimii markkinointiviestintäkanavana. Aineistonkeruumenetelmäksi valittiin puolistrukturoitu teemahaastattelu. Työssä tehty tutkimus on kvalitatiivinen ja aineistona on käytetty verkkolähteitä, sekä haastatteluita. Haastateltavina työssä oli kolme yritystä, jotka käyttävät tai ovat käyttäneet TikTokia markkinoinnissaan.
Tämän työn perusteella voidaan sanoa, että B2B-yritykset voivat hyötyä TikTokista monella tapaa. Kaikki B2B-yritykset eivät välttämättä hyödy TikTokista samalla tavalla, mutta kaikilla on mahdollisuus hyötyä jotenkin. TikTokin algoritmin ansiosta varsinkin näkyvyyttä on helppo saada alussa nopeasti myös orgaanisesti.
Tässä opinnäyteyössä tutkittiin B2B-yritysten mahdollisuuksia TikTokissa. Työssä haluttiin selvittää kannattaako B2B-yrityksen olla TikTokissa, sekä millaisille yrityksille TikTok toimii markkinointiviestintäkanavana. Aineistonkeruumenetelmäksi valittiin puolistrukturoitu teemahaastattelu. Työssä tehty tutkimus on kvalitatiivinen ja aineistona on käytetty verkkolähteitä, sekä haastatteluita. Haastateltavina työssä oli kolme yritystä, jotka käyttävät tai ovat käyttäneet TikTokia markkinoinnissaan.
Tämän työn perusteella voidaan sanoa, että B2B-yritykset voivat hyötyä TikTokista monella tapaa. Kaikki B2B-yritykset eivät välttämättä hyödy TikTokista samalla tavalla, mutta kaikilla on mahdollisuus hyötyä jotenkin. TikTokin algoritmin ansiosta varsinkin näkyvyyttä on helppo saada alussa nopeasti myös orgaanisesti.