Sappee Resortin verkkosivujen toimivuus digitaalisen asiakaskokemuksen näkökulmasta
Essi, Nikkilä (2023)
Essi, Nikkilä
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832449
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832449
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Sappee Resort, joka on ympärivuotinen matkailukeskus. Opinnäytetyön aiheena oli Sappee Resortin verkkosivujen toimivuus digitaalisen asiakaskokemuksen näkökulmasta. Tehtävänä oli selvittää Sappee Resortin verkkosivujen toimivuutta digitaalisen asiakaskokemuksen näkökulmasta. Tavoitteena oli löytää kehityskohteita Sappee Resortin verkkosivujen toimivuuteen käyttäjän näkökulmasta.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat digitaalisen asiakaskokemus ja verkkosivujen käytettävyys. Opinnäytetyö oli kehittämistyö ja lähestymistavaksi valittiin tapaustutkimus. Aineistoa kerättiin Hotjar-analyytikkatyökalun avulla. Hotjar-työkalun avulla saatiin Sappee Resortin verkkosivuston lämpökarttoja, joita analysoitiin ja heijasteltiin tietoperustaan.
Tulokset osoittivat, että Sappee Resortin verkkosivusto on uudistuksen myötä hyvin suunniteltu. Sieltä löytyi vain muutama mahdollinen kehityskohde. Opinnäytetyön tuloksista on hyötyä Sappee Resortille sekä teoriasta mahdollisesti muille yrityksille. Hotjar-analyytikkatyökalun käyttöä jatkossakin voisi harkita ja tuottaa sen avulla palautekyselyä verkkosivuston käyttäjille, jotta saataisiin lisää dataa aiheesta.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat digitaalisen asiakaskokemus ja verkkosivujen käytettävyys. Opinnäytetyö oli kehittämistyö ja lähestymistavaksi valittiin tapaustutkimus. Aineistoa kerättiin Hotjar-analyytikkatyökalun avulla. Hotjar-työkalun avulla saatiin Sappee Resortin verkkosivuston lämpökarttoja, joita analysoitiin ja heijasteltiin tietoperustaan.
Tulokset osoittivat, että Sappee Resortin verkkosivusto on uudistuksen myötä hyvin suunniteltu. Sieltä löytyi vain muutama mahdollinen kehityskohde. Opinnäytetyön tuloksista on hyötyä Sappee Resortille sekä teoriasta mahdollisesti muille yrityksille. Hotjar-analyytikkatyökalun käyttöä jatkossakin voisi harkita ja tuottaa sen avulla palautekyselyä verkkosivuston käyttäjille, jotta saataisiin lisää dataa aiheesta.