Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiassistentin päiväkirja

Kananen, Onni (2023)

 
Avaa tiedosto
Kananen_Onni.pdf (428.2Kt)
Lataukset: 


Kananen, Onni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113032946
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi on markkinoinnin osa-alue, jossa asiakkaita tavoitellaan digitaalisten kanavien kautta. Yrityksen digitaalinen markkinointi koostuu kaikkien sähköisten markkinointikanavien kokonaisuudesta. Tähän kokonaisuuteen kuuluvat esimerkiksi tässä opinnäytetyössä käsiteltävät aihealueet; yrityksen verkkosivujen hakukoneoptimointi, hakukonemainonta, sisältömarkkinointi, sähköpostimarkkinointi sekä orgaaninen ja maksettu sosiaalinen media.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tekijän ammatillinen kehittyminen ja ammatti-identiteetin vahvistaminen. Lisäksi tavoitteena oli kartuttaa substanssiosaamista tarkastelemalla ja perehtymällä eri digitaalisen markkinoinnin teemoihin kansainvälisen kaupanalan yrityksessä työskentelevän markkinointiassistentin työtehtävien kautta.

Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön rakenne on ennalta määritelty ja se koostuu neljästä osasta; johdannosta, lähtötilanteen kuvauksesta, päiväkirjamerkinnöistä ja viikkoanalyyseistä sekä pohdinnasta. Opinnäytetyö alkoi lähtötilanteen kuvauksella, jossa määriteltiin työn aikataulu, markkinointiassistentin toimenkuva, työympäristö, läheisimmät sidosryhmät sekä työpaikan vuorovaikutustilanteet. Lähtötilanteen kuvauksen jälkeen alkoi kahdeksanviikkoinen raportointijakso, joka sijoittui ajalle 25.9.–17.11.2023. Raportointijakson aikana kirjoittaja keskittyi viikoittain toimenkuvaansa läheisesti liittyviin ennalta määriteltyihin digitaalisen markkinoinnin teemoihin. Jokaisen viikon päätteeksi päiväkirjamerkintöjen pohjalta kirjoitettiin viikkoanalyysi, jossa tiivistelmän tavoin esiteltiin viikon aikana opitut ja oivalletut asiat.

Raportointijakson ensimmäisellä ja toisella viikolla syvennyttiin hakukoneoptimointiin ja -mainontaan. Kolmannella ja neljännellä viikolla perehdyttiin sisältömarkkinoinnin ja sisällöntuotannon kokonaisuuksiin. Viidennellä viikolla käsittelyssä oli sähköpostimarkkinointi ja tutustuttiin muun muassa sähköpostilistan ylläpitoon liittyvään tietosuojasääntelyyn. Kolme viimeistä raportointiviikkoa koostuivat sosiaalisen median mainontaan ja yhteisömanagerointiin liittyvistä aiheista. Opinnäytetyön päätteeksi pohdintaosiossa tarkasteltiin työn tavoitteiden toteutumista ja arvioitiin omaa oppimista sekä prosessin aikana ilmenneitä kipukohtia.

Opinnäytetyöprosessin aikana kirjoittaja kartutti substanssiosaamistaan käsittelemällä raportoinnissaan digitaalisen markkinoinnin teemoja opinnäytetyön viitekehyksen lähteistä haetun uuden tiedon, teorian, mallien ja alan käytänteiden kautta. Ammatillinen kehittyminen peilautui välittömästi työtehtävissä hyödynnettäväksi osaamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste