Asiakastutkimus Iittala outlet Iittalan kehittämiseksi
Manninen, Iidaliina (2023)
Manninen, Iidaliina
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932827
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932827
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Iittala outlet Iittalan kehittäminen asiakastutki-muksen avulla. Työ toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena Iittala outlet Iittalalle, joka on osa globaalia Fiskars Groupia. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Iittala outlet Iittalan asiakkaita haastattelemalla, mihin suuntaan myymälää kannattaa asiakasnäkökulmasta kehittää ja mikä heidät saisi asioimaan myymälässä useammin.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua, jossa haastateltava kertoo omien näkemystensä ja kokemustensa pohjalta tutkimuksen teemoista. Haastatteluissa käsiteltiin Iittala outlet Iittalan asiakaspalvelua, visuaalista ilmettä, asiakkaiden toiveita sekä sitä, mikä heidät saisi käymään myymälässä useammin. Haastatteluista saatu materiaali analysoitiin hyödyntämällä samankaltaisuuskaaviota.
Tutkimus osoitti, että Iittala outlet Iittalaa pidetään erityisenä myymälänä ja vierailukohteena. Myymälään tullaan inspiroitumaan ja hakemaan elämyksiä. Iittalan lasitehdasta pidetään vahvasti osana myymälää ja näiden kahden yhteistyötä toivotaan vahvistettavan entisestään. Myymälän asiakaspalvelulla on merkittävä rooli asiakaskokemuksen syntymisessä, ja tutkimuksen perusteella Iittala outlet Iittalan asiakaspalveluun ollaan todella tyytyväisiä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua, jossa haastateltava kertoo omien näkemystensä ja kokemustensa pohjalta tutkimuksen teemoista. Haastatteluissa käsiteltiin Iittala outlet Iittalan asiakaspalvelua, visuaalista ilmettä, asiakkaiden toiveita sekä sitä, mikä heidät saisi käymään myymälässä useammin. Haastatteluista saatu materiaali analysoitiin hyödyntämällä samankaltaisuuskaaviota.
Tutkimus osoitti, että Iittala outlet Iittalaa pidetään erityisenä myymälänä ja vierailukohteena. Myymälään tullaan inspiroitumaan ja hakemaan elämyksiä. Iittalan lasitehdasta pidetään vahvasti osana myymälää ja näiden kahden yhteistyötä toivotaan vahvistettavan entisestään. Myymälän asiakaspalvelulla on merkittävä rooli asiakaskokemuksen syntymisessä, ja tutkimuksen perusteella Iittala outlet Iittalan asiakaspalveluun ollaan todella tyytyväisiä.