Bränditunnettuuden tutkimus : case: Hirvensalon golf
Kyröläinen, Katariina (2023)
Kyröläinen, Katariina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113032968
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113032968
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia työn toimeksiantajan GoGolf Oy:n Hirvensalon golfin toimipisteen brändin tunnettuutta kvantitatiivisen tutkimusmenetelmän, kyselytutkimuksen avulla. Lisäksi paneudutaan siihen, millainen vaikutus asiakaslähtöisellä brändiviestinnällä on ja mitä brändin jalkauttaminen ja palvelubrändi tarkoittavat. Kesällä 2022 suoritin ammattiharjoitteluni Hirvensalon golfissa, jossa edeltävinä vuosina oli tapahtunut suuria muutoksia niin palveluissa, kuin brändissäkin. Koska yrityksessä ei ole tutkittu ennen brändiä tai sen tunnettuutta, tutkimukselle oli selkeä tarve. Lopuksi tarkastellaan sitä, mitä hyötyä brändin tutkimisesta on yritykselle.
Työn tavoitteena on saada selville, mitä mieltä Hirvensalon golfin asiakkaat ovat sen brändistä. Tutkimusmenetelmäksi valittiin asiakaskysely, joka lähetettiin uutiskirjeessä Hirvensalon golfin asiakkaille. Analysointiosiossa tutkin, onko Hirvensalon golfin brändi selkeä ja millä tavoin sen palvelut, viestintä, visuaalisuus ja brändi-ilme näyttäytyvät asiakkaille.
Työn keskeisimpiä tuloksia oli, että Hirvensalon golfilla on vahva brändi oman asiakaskuntansa sisällä. Tulokset osoittavat, että tulevaisuudessa kannattaa keskittyä viestinnän tavoitettavuuteen sekä palveluiden näkyvyyteen, jotta brändi erottuu edukseen entistäkin paremmin.
Työn tavoitteena on saada selville, mitä mieltä Hirvensalon golfin asiakkaat ovat sen brändistä. Tutkimusmenetelmäksi valittiin asiakaskysely, joka lähetettiin uutiskirjeessä Hirvensalon golfin asiakkaille. Analysointiosiossa tutkin, onko Hirvensalon golfin brändi selkeä ja millä tavoin sen palvelut, viestintä, visuaalisuus ja brändi-ilme näyttäytyvät asiakkaille.
Työn keskeisimpiä tuloksia oli, että Hirvensalon golfilla on vahva brändi oman asiakaskuntansa sisällä. Tulokset osoittavat, että tulevaisuudessa kannattaa keskittyä viestinnän tavoitettavuuteen sekä palveluiden näkyvyyteen, jotta brändi erottuu edukseen entistäkin paremmin.