Promootiotilaisuuksien vaikuttavuus brändiin ja yritykseen
Soosaar, Adeele (2023)
Soosaar, Adeele
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120133366
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120133366
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli selkeyttää ja realisoida promootiotilaisuuksiin osallistumisen vaikuttavuus yritykseen ja sen brändiin. Työn tavoite oli osoittaa, että kaikenlaiset yritykset, eri toimialoilta, voivat osallistua promootiotilaisuuksiin, saavuttamalla tilaisuuksien tarjoamat hyödyt. Työ osoitti miten tilaisuuksiin osallistuminen vaikuttaa yrityksestä tietoisuuden leviämiseen, brändikuvaan ja sen muodostumiseen sekä minkälaisia mahdollisuuksia tilaisuudet tarjoavat.
Opinnäytetyön tutkimusaineisto muodostui teemahaastattelusta ja aiheeseen liittyvistä verkko- ja kirja-aineistoista. Teoriaosiossa perehdyttiin aiheen yksityiskohtiin, jotka muodostavat promootiotilaisuusosallistumisen kokonaisuuden. Teemahaastatteluilla tuotiin työhön realistinen näkökulma yritysten osallistumiskokonaisuudesta. Teemahaastattelut vahvistivat teoriaosion esittämän, tilaisuuksiin osallistuessa on otettava huomioon yksityiskohdat kuten mielikuvat ja projektityöskentely, saadakseen osallistumisesta irti kaikki mahdollinen hyöty. Työ osoitti, että promootiotilaisuusosallistuminen on kannattavaa ja osallistumaan sekä hyötymään pystyy jokainen yritys. Promootiotilaisuusosallistuminen on osallistuvan yrityksen muokattavissa palvelemaan heidän tavoitteitaan ja tarkoitusta olla tilaisuudessa mukana. Työn keskeisin tulos on, että tehokas tilaisuuksiin osallistuminen vaatii suunnittelua ja resursseja, mutta ei kuitenkaan erikoisosaamista. Kehittämisehdotus, joka kaikkien osallistuvien yritysten kannattaa huomioida on jälkityön merkitys. Panostamalla tilaisuuden jälkeisiin tekoihin, voidaan maksimoida tilaisuuksissa luotu hyöty.
Opinnäytetyön tutkimusaineisto muodostui teemahaastattelusta ja aiheeseen liittyvistä verkko- ja kirja-aineistoista. Teoriaosiossa perehdyttiin aiheen yksityiskohtiin, jotka muodostavat promootiotilaisuusosallistumisen kokonaisuuden. Teemahaastatteluilla tuotiin työhön realistinen näkökulma yritysten osallistumiskokonaisuudesta. Teemahaastattelut vahvistivat teoriaosion esittämän, tilaisuuksiin osallistuessa on otettava huomioon yksityiskohdat kuten mielikuvat ja projektityöskentely, saadakseen osallistumisesta irti kaikki mahdollinen hyöty. Työ osoitti, että promootiotilaisuusosallistuminen on kannattavaa ja osallistumaan sekä hyötymään pystyy jokainen yritys. Promootiotilaisuusosallistuminen on osallistuvan yrityksen muokattavissa palvelemaan heidän tavoitteitaan ja tarkoitusta olla tilaisuudessa mukana. Työn keskeisin tulos on, että tehokas tilaisuuksiin osallistuminen vaatii suunnittelua ja resursseja, mutta ei kuitenkaan erikoisosaamista. Kehittämisehdotus, joka kaikkien osallistuvien yritysten kannattaa huomioida on jälkityön merkitys. Panostamalla tilaisuuden jälkeisiin tekoihin, voidaan maksimoida tilaisuuksissa luotu hyöty.