Marknadsplan för Hair Studio Fanny
Nyman, Rebecka (2023)
Nyman, Rebecka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120233647
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120233647
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointisuunnitelman laatimista sekä sen tarkoitusta. On tärkeää, että yritys löytää paikkansa markkinalla ja tietää miten toimia eri tilanteissa. Markkinointisuunnitelma on tässä suureksi avuksi koska sen tavoitteena on kartoittaa yrityksen vahvuudet sekä heikkoudet markkinalla. Markkinointisuunnitelma tuo esille yrityksen nykyisen tilanteen mutta myös muun muassa yrityksen tavoitteet, strategia, ja toimintasuunnitelma.
Hair Studio Fanny on vastaperustettu yritys Suomen Mustasaaressa. Yrityksen omistaa Fanny Plogman ja toiminta sai alkunsa elokuussa 2022. Opinnäytetyön tavoite oli laatia markkinointisuunnitelman yritykselle. Tarkoituksena oli myös, että Hair Studio Fanny voisi käyttää markkinointisuunnitelmaa tulevaisuudessa tehdessään markkinointityötä. Opinnäytetyön tutkimuskysymykset keskittyivät yrityksen nykyiseen tilanteeseen ja miten Hair Studio Fanny mahdollisesti voisi laajentaa toimintansa muille paikkakunnille.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Ensimmäinen osa koskee teoriaa markkinointisuunnitelmasta sekä tietoa kyseisestä yrityksestä. Tietokirjallisuus sekä Internet ovat toimineet lähteinä. Opinnäytetyön toisessa osassa on laadittu markkinointisuunnitelma Hair Studio Fannylle. Laadittu markkinointisuunnitelma perustuu haastatteluun yrityksen omistajan kanssa, omiin havaintoihin sekä Internet lähteisiin.
Tulokset osoittivat, että Hair Studio Fanny on saanut hienon alun toiminallensa. Yrityksellä on tarkasti valikoitu kohderyhmä. Kommunikaatiokanavana toimii sosiaalinen media ja asiakkaat ovat Mustasaarelaisia tai Vaasalaisia. Jotta Hair Studio Fanny tavoittaisi uusia asiakkaita lähiolevilta paikkakunnilta, voisi yritys panostaa esimerkiksi kilpailuihin ja kampanjoihin, lähestyä uutta sosiaalimedia kanavaa sekä tehdä yhteystyötä muiden pienyrittäjien kanssa. Syvempi sosiaalisen median kävijätilasto analyysi, voisi myös olla hyödyllistä.
Hair Studio Fanny on vastaperustettu yritys Suomen Mustasaaressa. Yrityksen omistaa Fanny Plogman ja toiminta sai alkunsa elokuussa 2022. Opinnäytetyön tavoite oli laatia markkinointisuunnitelman yritykselle. Tarkoituksena oli myös, että Hair Studio Fanny voisi käyttää markkinointisuunnitelmaa tulevaisuudessa tehdessään markkinointityötä. Opinnäytetyön tutkimuskysymykset keskittyivät yrityksen nykyiseen tilanteeseen ja miten Hair Studio Fanny mahdollisesti voisi laajentaa toimintansa muille paikkakunnille.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Ensimmäinen osa koskee teoriaa markkinointisuunnitelmasta sekä tietoa kyseisestä yrityksestä. Tietokirjallisuus sekä Internet ovat toimineet lähteinä. Opinnäytetyön toisessa osassa on laadittu markkinointisuunnitelma Hair Studio Fannylle. Laadittu markkinointisuunnitelma perustuu haastatteluun yrityksen omistajan kanssa, omiin havaintoihin sekä Internet lähteisiin.
Tulokset osoittivat, että Hair Studio Fanny on saanut hienon alun toiminallensa. Yrityksellä on tarkasti valikoitu kohderyhmä. Kommunikaatiokanavana toimii sosiaalinen media ja asiakkaat ovat Mustasaarelaisia tai Vaasalaisia. Jotta Hair Studio Fanny tavoittaisi uusia asiakkaita lähiolevilta paikkakunnilta, voisi yritys panostaa esimerkiksi kilpailuihin ja kampanjoihin, lähestyä uutta sosiaalimedia kanavaa sekä tehdä yhteystyötä muiden pienyrittäjien kanssa. Syvempi sosiaalisen median kävijätilasto analyysi, voisi myös olla hyödyllistä.
