Vastuumyyjän vaihtumisen vaikutus asiakaskokemukseen kompleksisessa yritysmyynnissä
Rinne, Jari (2023)
Rinne, Jari
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434099
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia vaikutusta, joka syntyy B2B- myynnissä kun asiakasrajapinnan vastuuhenkilö vaihtuu. Mitä uuden myyjän tulisi ottaa huomioon ehkä jo vuosia kestäneen asiakkuuden haltuunotossa.
Lähdin ratkaisemaan aihetta oman työkokemuksen kerryttämällä pohjatiedolla ja puolistrukturoidulla haastattelu tutkimuksella. Tavoitteena saada laajempi näkemys siitä, miten yritysten ostajat kokevat myyjän vaihdon ja millaisia asioita he pitävät tärkeänä.
Lähdin ratkaisemaan aihetta oman työkokemuksen kerryttämällä pohjatiedolla ja puolistrukturoidulla haastattelu tutkimuksella. Tavoitteena saada laajempi näkemys siitä, miten yritysten ostajat kokevat myyjän vaihdon ja millaisia asioita he pitävät tärkeänä.