Värikkäästä persoonasta henkilöbrändiksi: Case Aksu Iivar
Palosaari, Pinja (2023)
Palosaari, Pinja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434102
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434102
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan hyvän henkilöbrändin luomista keskittyen erityisesti visuaaliseen ilmeeseen. Työssä pyritään luomaan vaatesuunnittelija Aksu Saariselle erottuva henkilöbrändi, joka tukee brändin arvoja. Henkilöbrändi on tärkeä niin sosiaalisessa mediassa kuin työnhaussa. Työssä käsitellään henkilöbrändäyksen perusteita, kuten brändin muodostumista ja hyvän henkilöbrändin ominaisuuksia sekä luomisen vaiheita.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda visuaalinen ilme, värimaailma ja logo, jotka tukevat Aksu Iivarin brändin arvoja. Näistä koostui opinnäytetyön produktiivinen osa eli graafinen ohjeisto. Työssä käydään läpi henkilöbrändin luomisen vaiheet, kuten tarinallistaminen, brändi-identiteetin rakentaminen, arvojen määrittäminen, brändin tavoitteet ja kohderyhmän valinta. Lisäksi työssä benchmarkataan muita suunnittelijabrändejä ja tehdään katsaus visuaalisen ilmeen merkitykseen henkilöbrändäyksessä.
Opinnäytetyössä muistutetaan, että henkilöbrändäys on jatkuva prosessi. Brändiä on tarpeen reflektoida ja muokata matkan varrella. Visuaalinen ilme on asiakkaiden ensikosketus brändiin, ja sen tulee olla selkeä, yhtenäinen ja herättää kiinnostusta. Työssä korostuu myös tarinan merkityksellisyys henkilöbrändissä.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda visuaalinen ilme, värimaailma ja logo, jotka tukevat Aksu Iivarin brändin arvoja. Näistä koostui opinnäytetyön produktiivinen osa eli graafinen ohjeisto. Työssä käydään läpi henkilöbrändin luomisen vaiheet, kuten tarinallistaminen, brändi-identiteetin rakentaminen, arvojen määrittäminen, brändin tavoitteet ja kohderyhmän valinta. Lisäksi työssä benchmarkataan muita suunnittelijabrändejä ja tehdään katsaus visuaalisen ilmeen merkitykseen henkilöbrändäyksessä.
Opinnäytetyössä muistutetaan, että henkilöbrändäys on jatkuva prosessi. Brändiä on tarpeen reflektoida ja muokata matkan varrella. Visuaalinen ilme on asiakkaiden ensikosketus brändiin, ja sen tulee olla selkeä, yhtenäinen ja herättää kiinnostusta. Työssä korostuu myös tarinan merkityksellisyys henkilöbrändissä.