Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kestävän kehityksen viestintä henkilöstölle AGCO Powerilla

Matilainen, Arttu (2023)

 
Avaa tiedosto
Matilainen_Arttu.pdf (743.3Kt)
Lataukset: 


Matilainen, Arttu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534361
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kestävän kehityksen viestintää toimeksiantajayritykselle AGCO Powerille. Opinnäytetyön taustalla oli AGCO Powerin tarve selvittää, miten hyvin heidän kestävän kehityksen viestintä tavoittaa henkilöstön ja mitä mieltä henkilöstö on yrityksen kestävästä kehityksestä.

Opinnäytetyötä varten suoritettiin kysely henkilöstölle, jossa kysyttiin heidän mielipidettään yrityksen kestävästä kehityksestä, sen viestinnästä ja sisäisestä viestinnästä. Vastaajia pyydettiin myös jättämään kehitysehdotuksia siitä, miten he parantaisivat kestävän kehityksen viestintää. Kyselyyn saatiin vastauksia yhteensä 173 kappaletta, sekä yli 50 kehitysehdotusta avoimiin kysymyksiin. Kyselystä saatua aineistoa syvennettiin kahdella puolistrukturoidulla teemahaastattelulla, joissa haastateltiin henkilöstön jäseniä, jotka toimivat viestinnän ja kestävän kehityksen parissa. Haastattelun teemana oli pohtia yhdessä kyselystä saatujen tuloksien syitä ja syventää aineistoa.

Kyselyn ja haastattelujen pohjalta on selvää, että AGCO Powerin henkilöstö pitää yrityksen kestävää kehitystä tärkeänä ja samalla toivovat, että aiheeseen liittyvää sisäistä viestintää lisättäisiin, riippumatta siitä minkä ikäisiä he olivat. Tuotekehitys nähtiin yhtenä tärkeimmistä keinoista toteuttaa kestävää kehitystä yrityksessä, koska se toimii elinehtona yrityksen pärjäämiselle markkinoilla ja samalla tuotekehityksen parissa työskennellään päivittäin, joten se on koko ajan läsnä henkilöstön arjessa.

Arvokasta tietoa saatiin myös viestintäkanavista, joita kautta henkilöstö saa tietoa kestävästä kehityksestä. Henkilöstön sisällä toimihenkilöillä ja työntekijöiden välillä löytyy eroja, siitä mitä kautta he saavat tietoa yrityksen kestävästä kehityksestä, sekä heillä löytyy myös eriäväisiä mielipiteitä AGCO Powerin kestävän kehityksen viestinnästä. Konsernin viestintä kestävän kehityksestä ei tavoita työntekijöitä juuri ollenkaan, vaikka samalla on yksi isoimmista viestintäkanavista toimihenkilöille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste