Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointiviestinnän kehittäminen

Lampinen, Lotta (2023)

 
Avaa tiedosto
Lampinen_Lotta.pdf (854.7Kt)
Lataukset: 


Lampinen, Lotta
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534440
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Laatukattila Oy, joka suunnittelee ja valmistaa lämmityskattiloita sekä lämpölaitoksia. Työn tarkoituksena on tuottaa toimeksiantajalle suunnitelmallisempaa lähestymistapaa sosiaalisen median markkinointiin. Toimeksiantoa lähdettiin tarkastelemaan kolmen tutkimusongelman avulla: mitkä ovat yrityksen kohderyhmät, millaisia tavoitteita sosiaalisen median markkinoille voidaan asettaa, millaista sisältöä toimeksiantajan tulisi julkaista ja jakaa? Kehittämis- ja toimenpidesuositukset kohdentuvat toimeksiantajalla käytössä olevaan Facebook- sekä tulevaan Instagram- kanavaan.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan sisältömarkkinointia sekä sosiaalisen median markkinointia. Sisältömarkkinointiin kuuluvat sisältömarkkinoinnin käsitteet, muodot, kohderyhmät ja tavoitteet. Sosiaalisen median markkinoinnin teoriaan kuuluvat sosiaalisen median käsitteet, hyödyt ja tavoitteet, sosiaalisen median kanavat Facebook ja Instagram sekä mittaaminen.
Tutkimusosuus koostuu kahdesta laadullisen tutkimuksen menetelmästä. Laadullisen tutkimuksen menetelmiä ovat henkilökunnan teemahaastattelu sekä havainnointi, jossa vertailtiin toimeksiantajan Facebook- ja Instagram-tilejä kahden muun merkittävän kilpailijan tileihin.
Tutkimustulosten perusteella pyritään laatimaan selkeät toimenpidesuositukset, jotka koostetaan yhteenvedoksi ja esitetään sanallisessa muodossa helpottamaan toimeksiantajaa. Yhteenveto sisältää yleisiä kehittämisehdotuksia ja muita huomioitavia asioita liittyen sosiaalisen median markkinointiviestintään. Nämä suositukset auttavat Laatukattilaa parantamaan omaa sosiaalisen median markkinointiviestintäänsä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste