Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Esihenkilön tulevaisuuden työelämätaidot

Villa, Jerry (2023)

 
Avaa tiedosto
Villa_Jerry.pdf (442.1Kt)
Lataukset: 


Villa, Jerry
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534493
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena oli tutkia esihenkilön tulevaisuuden työelämätaitoja ja niiden merkitystä esihenkilöille. Tässä työssä tutkittiin kohdeorganisaatiolle olennaisia esihenkilötaitoja, jotka teorian pohjalta ovat tärkeitä myös tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä tutkimuksen kohteena oli ICT-alan yrityksen kuluttajamyynnin organisaation esihenkilöt. Kuluttajamyynnissä on tapahtunut paljon muutoksia Covid-19 pandemian takia ja teknologia-alalla muutosvauhti on ollut myös viime vuosina nopeaa.

Esihenkilön tulevaisuuden työelämätaitoihin rajattiin muutosjohtamiskyvykkyys, kyky hyödyntää ja ymmärtää uutta teknologiaa johtamisessa, valmentava johtajuus ja merkityksen luominen. Nämä taidot korostuvat kohdeyrityksen kuluttajamyynnin johtamisessa. Teknologia-alalla on tärkeää omaksua uusin teknologia ja osata hyödyntää sitä työtehtävissä. Kuluttajamyynnin parissa työskentelevät ovat kehittymishaluisia ja monesti uran alkuvaiheessa, joten valmentava johtaminen ja merkityksen luominen korostuu. Teoriassa on hyödynnetty ajankohtaisia lähteitä. Tulevaisuuden mahdollisia taitoja tutkiessa tulee aina huomioida, että se on vain paras olettamus nykyisen tiedon pohjalta.

Opinnäytetyön haastattelu toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna, josta tehtiin sisältöanalyysi ja johtopäätökset. Tutkimukseen haastateltiin kuusi esihenkilöä samasta organisaatiosta. Haastattelun tavoitteena oli tunnistaa miten toimeksiantajayrityksen esihenkilöt ajattelevat tulevaisuuden työelämätaitojen merkityksestä esihenkilötyöhön ja näiden vaikutuksesta heidän sitoutumiseen. Toimeksiantaja on ICT-alan yritys ja tutkimuksessa haastatellaan kuluttajamyynnin esihenkilöitä.

Tutkimuksen tuloksista on todettu esihenkilötyötä tekevien kehittämisen olevan arvokasta yritykselle. Tuloksissa on havaittu esihenkilöiden odottavan aikaa itsensä kehittämiseen. Yleispäteviä ja pakollisia valmennuksia ei nähty parhaimpana ratkaisuna. Yritykseltä odotettiin myös ajantasaista informaatiota ja sisältöä, joihin haetaan tietoa myös yrityksen ulkopuolelta.
Tämän opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää yrityksessä esihenkilöiden työelämätaitojen kehittämisessä ja organisaation kehityssuunnitelman laatimisessa. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää myös esihenkilöiden kehittämiseen muissa kuluttajamyynnin yrityksissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste