The power of service design in online coaching
Koralli, Sofia (2023)
Koralli, Sofia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534607
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534607
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutki palvelumuotoilun roolia menestyvän online-valmennusyrityksen perustamisessa. Tavoitteena oli parantaa käyttäjien osallistumista ja tyytyväisyyttä palvelumuotoilun periaatteiden ja menetelmien avulla. Tutkimus koostui neljästä vaiheesta: tutkimus, analyysi, ymmärtäminen ja innovaatio.
Tutkimusvaiheessa keskityttiin sisältöstrategian merkityksen ymmärtämiseen online-valmennuksessa, mukaan lukien sisällön kartoitus, strategian ymmärtäminen ja kilpailuanalyysi. Analyysivaiheessa tarkasteltiin käyttöönottoprosessia asiakkaan kanssa yhdessä luotujen istuntojen ja kyselyjen avulla parantaaksemme käyttöönoton kokemusta ja täyttääksemme asiakkaan odotukset.
Ymmärtämisen vaiheessa optimoitiin asiakasmatkaa tunnistaen tärkeät kosketuspisteet, käyttäen palvelukarttoja ja asiakasmatkaa sitoutumisen ja tyytyväisyyden lisäämiseksi. Viimeisenä innovaatiovaiheena tutkittiin yhteisön ja yhteistyön edistämistä pelillistämisen ja muotoiluajattelun kautta, parantaen asiakkaiden osallistumista.
Nämä vaiheet korostavat yhdessä palvelumuotoilun tärkeyttä online-valmennuksessa. Palvelumuotoilun periaatteiden toteuttamisella ja asiaankuuluvien menetelmien hyödyntämisellä yritykset voivat luoda saumattoman käyttäjäkokemuksen, mikä johtaa parantuneeseen sitoutumiseen ja kokonaisvaltaiseen menestykseen. Tutkimus tarjoaa arvokkaita oivalluksia onlinevalmennuksen alalle ja edistää kasvavaa palvelumuotoilun alaa. This thesis investigated the role of service design in establishing a successful online coaching business. The objective was to improve user engagement and satisfaction through service design principles and methodologies. The research consisted of four stages: research, analysis, understanding, and innovation.
In the research stage, the focus was on understanding the significance of a well-defined content strategy in online coaching, including content pillars, strategy understanding, and competitor analysis. The analysis stage examined the onboarding process through customer co-creation sessions and surveys to improve the onboarding experience and meet client expectations.
The understanding stage optimized the customer journey by identifying key touchpoints, utilizing service blueprints and customer journey to increase engagement and satisfaction. Lastly, the innovation stage explored fostering community and collaboration through gamification and design thinking, to improve client engagement.
These stages collectively highlight the importance of service design in online coaching. By implementing service design principles and utilizing relevant methodologies, businesses can create a seamless user experience, leading to improved engagement and overall success. The study provides valuable insights for the field of online coaching and contributes to the growing discipline of service design.
Tutkimusvaiheessa keskityttiin sisältöstrategian merkityksen ymmärtämiseen online-valmennuksessa, mukaan lukien sisällön kartoitus, strategian ymmärtäminen ja kilpailuanalyysi. Analyysivaiheessa tarkasteltiin käyttöönottoprosessia asiakkaan kanssa yhdessä luotujen istuntojen ja kyselyjen avulla parantaaksemme käyttöönoton kokemusta ja täyttääksemme asiakkaan odotukset.
Ymmärtämisen vaiheessa optimoitiin asiakasmatkaa tunnistaen tärkeät kosketuspisteet, käyttäen palvelukarttoja ja asiakasmatkaa sitoutumisen ja tyytyväisyyden lisäämiseksi. Viimeisenä innovaatiovaiheena tutkittiin yhteisön ja yhteistyön edistämistä pelillistämisen ja muotoiluajattelun kautta, parantaen asiakkaiden osallistumista.
Nämä vaiheet korostavat yhdessä palvelumuotoilun tärkeyttä online-valmennuksessa. Palvelumuotoilun periaatteiden toteuttamisella ja asiaankuuluvien menetelmien hyödyntämisellä yritykset voivat luoda saumattoman käyttäjäkokemuksen, mikä johtaa parantuneeseen sitoutumiseen ja kokonaisvaltaiseen menestykseen. Tutkimus tarjoaa arvokkaita oivalluksia onlinevalmennuksen alalle ja edistää kasvavaa palvelumuotoilun alaa.
In the research stage, the focus was on understanding the significance of a well-defined content strategy in online coaching, including content pillars, strategy understanding, and competitor analysis. The analysis stage examined the onboarding process through customer co-creation sessions and surveys to improve the onboarding experience and meet client expectations.
The understanding stage optimized the customer journey by identifying key touchpoints, utilizing service blueprints and customer journey to increase engagement and satisfaction. Lastly, the innovation stage explored fostering community and collaboration through gamification and design thinking, to improve client engagement.
These stages collectively highlight the importance of service design in online coaching. By implementing service design principles and utilizing relevant methodologies, businesses can create a seamless user experience, leading to improved engagement and overall success. The study provides valuable insights for the field of online coaching and contributes to the growing discipline of service design.