Näkyvyyden lisääminen Pits-Priia -myymälälle
Wiman, Tiia (2023)
Wiman, Tiia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735095
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735095
Tiivistelmä
Työ tehtiin toimeksiantona yhdistykselle Nyplääjät ry. Työn tavoitteena oli löytää markkinoinninkeinoja yhdistyksen myymälän näkyvyyden parantamiseksi sekä myynnin lisäämiseksi. Myymälän näkyvyydessä oli parannettavaa, joten näkyvyyden parantaminen oli yhdistykselle tärkeää. Työn tarkoitukseen ja tavoitteisiin vaikutti yhdistyksen tavoitteet ja toiveet.
Työssä tutkittiin, millaisia asiakkaita myymälällä on. Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena ja aineistoa kerättiin kyselylomakkeella. Tutkimuksessa kerättiin tietoa myymälän asiakkaista ja heidän näkemyksistään, mielipiteistään ja kokemuksistaan. Tutkimuksen tavoitteena oli myös kartoittaa myymälän nykytilannetta erityisesti näkyvyyteen liittyen ja siinä saatiin tietoa asiakkaista sekä myymälän vahvuuksista ja epäkohdista.
Työssä annettiin toimenpide-ehdotuksia yhdistykselle, joiden avulla myymälän näkyvyyttä voitaisiin parantaa ja samalla lisätä myyntiä. Toimenpide-ehdotuksissa otettiin huomioon tutkimuksessa kerätty tieto. This thesis was made for a association called Nyplääjät ry. The goal was to find ways to market the association’s boutique and improve its visibility and increase the sales. There are things to improve in the boutique’s visibility and improving the visibility is important for the association. The association’s goals and hopes were considered in the purpose and goals of the thesis.
In this work, it was researched, what kind of customers the boutique has. The research was conducted using quantitative research method and the information was collected with questionnaire. Information was collected about the boutique’s customers and their views, opinions and experiences. The goal for the study was to understand the boutique’s current situation especially the visibility. From the study there was gathered information about the boutique’s customers, but also the boutique’s strenghts and defects.
In this thesis was given proposals of action for the association which can help to improve the boutique’s visibility, but also to increase sales. In the operation suggestions the researched information was considered.
Työssä tutkittiin, millaisia asiakkaita myymälällä on. Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena ja aineistoa kerättiin kyselylomakkeella. Tutkimuksessa kerättiin tietoa myymälän asiakkaista ja heidän näkemyksistään, mielipiteistään ja kokemuksistaan. Tutkimuksen tavoitteena oli myös kartoittaa myymälän nykytilannetta erityisesti näkyvyyteen liittyen ja siinä saatiin tietoa asiakkaista sekä myymälän vahvuuksista ja epäkohdista.
Työssä annettiin toimenpide-ehdotuksia yhdistykselle, joiden avulla myymälän näkyvyyttä voitaisiin parantaa ja samalla lisätä myyntiä. Toimenpide-ehdotuksissa otettiin huomioon tutkimuksessa kerätty tieto.
In this work, it was researched, what kind of customers the boutique has. The research was conducted using quantitative research method and the information was collected with questionnaire. Information was collected about the boutique’s customers and their views, opinions and experiences. The goal for the study was to understand the boutique’s current situation especially the visibility. From the study there was gathered information about the boutique’s customers, but also the boutique’s strenghts and defects.
In this thesis was given proposals of action for the association which can help to improve the boutique’s visibility, but also to increase sales. In the operation suggestions the researched information was considered.