Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma yritykselle Seuraavalle

Mustakallio, Aleksi (2023)

Avaa tiedosto
Mustakallio_Aleksi.pdf (5.980Mt)
Lataukset: 


Mustakallio, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120835500
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa yritykselleni ”Seuraavalle” yhdeksän kuukauden mittainen markkinointisuunnitelma toiminnallisena opinnäytetyönä. Ajanjakso kattoi kolme kuukautta ennen palvelun lanseeraushetkeä ja kuusi kuukautta lanseeraushetken jälkeen. Markkinointi-suunnitelman tavoitteena oli pysyä alle 1 000 € markkinointibudjetissa koko ajanjakson ajan. Työn aihe valikoitui tarpeen perusteella.

Opinnäytetyö toteutettiin vetoketjumallisena raporttina, jossa jokaisen osa-alueen toteutusosiota edelsi lyhyt teoriaosuus.

Opinnäytetyössä luotiin aluksi yritykselle lähtökohta-analyysi, joka sisälsi yritysanalyysin, kilpailija-analyysin, markkina-analyysin ja ympäristöanalyysin. Lähtökohta-analyysin tuloksia analysoitiin TOWS-analyysin kautta, ja analyyseistä tehtiin yhteenveto.

Analysointiosion jälkeen luotiin asiakaspersoonat segmenteille kotitaloudet sekä opiskelijat. Ostajapersoonille luotiin taustatarina, tunnetiloja kuvaava päivärytmi, sosioekonomiset-, demograafiset- ja psykografiset ominaisuudet, määriteltiin elintavat, suhde Seuraavalle tarjoamaan palveluun ja ostokäyttäytyminen sekä määriteltiin tietoisuuden aste.

Analyysien sekä asiakaspersoonien avulla pystyttiin luomaan kolmen kuukauden ja kuuden kuukauden erilliset markkinointisuunnitelmat, ja kuuden kuukauden markkinointisuunnitelmaan molempien ostajapersoonien yksilöityjen mainosvideoiden synopsikset.

Raportin viimeinen osio on pohdinta osio, jossa on pohdittu markkinointisuunnitelmaa ja markki-nointisuunnitelmaan johtaneiden vaiheiden sekä tavoitteiden onnistumista ja epäonnistumista. Osioon kuuluu myös reflektointi sekä jatkokehittämisideat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste