Asiakastyytyväisyyskysely : case Samppalinnan Kesäteatteri
Elo, Elmeri; Varvikko, Väinö (2023)
Elo, Elmeri
Varvikko, Väinö
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121135841
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121135841
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyi selvittämään Samppalinnan Kesäteatterin asiakkaiden tyytyväisyyttä sekä teatterin toimintaan että markkinointiin. Opinnäytetyön tarkoituksena oli myös löytää keinoja toimeksiantajan eli Samppalinnan Kesäteatterin Kannatusyhdistys ry:n, toiminnan kehittämiseksi, erityisesti markkinoinnin näkökulmasta. Työ toteutettiin markkinointitutkimuksena ja pääasiallinen tiedonkeruumenetelmä oli kesäteatterin asiakkaille suunnattu kyselytutkimus.
Kyselytutkimuksen tavoitteena oli kerätä tietoa kesän 2023 asiakkaiden kokemuksista ja tyytyväisyydestä yleisesti teatterin toimintaan, kuten asiakaspalveluun, esitykseen ja markkinointiin. Saadut tulokset auttavat toimeksiantajaa kehittämään tulevaisuuden toimintaansa. Kyselytutkimuksen kohteena olivat asiakkaat, jotka ovat ostaneet lipun kesän 2023 näytökseen. Vastauksia saatiin kerättyä yhteensä 1312.
Opinnäytetyön taustalla oli toimeksiantajan tarve saada selville asiakastyytyväisyyttä ja tehdä markkinointitutkimus. Saatujen vastausten perusteella todettiin, että asiakkaat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä teatterin toimintaan. Kehitettävää kuitenkin löydettiin markkinointiin ja asiakaskokemukseen liittyen.
Kyselytutkimuksen tavoitteena oli kerätä tietoa kesän 2023 asiakkaiden kokemuksista ja tyytyväisyydestä yleisesti teatterin toimintaan, kuten asiakaspalveluun, esitykseen ja markkinointiin. Saadut tulokset auttavat toimeksiantajaa kehittämään tulevaisuuden toimintaansa. Kyselytutkimuksen kohteena olivat asiakkaat, jotka ovat ostaneet lipun kesän 2023 näytökseen. Vastauksia saatiin kerättyä yhteensä 1312.
Opinnäytetyön taustalla oli toimeksiantajan tarve saada selville asiakastyytyväisyyttä ja tehdä markkinointitutkimus. Saatujen vastausten perusteella todettiin, että asiakkaat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä teatterin toimintaan. Kehitettävää kuitenkin löydettiin markkinointiin ja asiakaskokemukseen liittyen.