Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Ferrum Steel Oy:n työnantajamielikuva ja rekrytointiviestintä.

Nurmela, Sara (2023)

 
Avaa tiedosto
Nurmela_Sara.pdf (580.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nurmela, Sara
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121135846
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia hyvän työnantajamielikuvan merkitystä ja sen vaikutuksia yrityksen kykyyn houkutella, sitouttaa ja säilyttää osaavaa työvoimaa. Tutkimuksen teoreettista taustaa varten perehdyttiin työnantajamielikuvaa ja rekrytointiviestintää käsittelevään kirjallisuuteen sekä aiempiin tutkimuksiin. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten työnantajamielikuva vaikuttaa nuorten päätöksiin työnhaussa ja miten rekrytointiviestintä sosiaalisessa mediassa voi tukea tätä prosessia. Myös sisäisen työnantajamielikuvan tilaa tutkittiin kesätyöntekijöiden näkökulmasta.
Tutkimuksessa käytettiin menetelmätriangulaatiota, eli sekä määrällistä kyselytutkimusta että puolistrukturoituja haastatteluja. Opinnäytetyön määrällisenä tutkimusmenetelmänä oli lomakekysely. Tutkimuksen kohteena olivat opiskelijat, ja kyselyn avulla pyrittiin tunnistamaan konkreettisia kaavoja ja suuntauksia liittyen rekrytointiin sekä sosiaalisen median viestintään opiskelijoiden näkökulmasta. Lisäksi toimeksiantajan nykyisiä kesätyöntekijöitä haastateltiin haastatteluissa liittyen yrityksen työnantajamielikuvaan.
Kyselyssä ilmeni, että opiskelijoilla on kiinnostusta työskennellä opintojen ohella ja he aikovat etsiä työmahdollisuuksia sekä lähipiiristään että verkosta. TikTok osoittautui suosituimmaksi some alustaksi, ja vastaajia kiinnosti erityisesti työvaiheisiin ja uratarinoihin liittyvä sisältö. Haastatteluissa korostuivat digitaalisten rekrytointialustojen käyttö ja valmius suositella yritystä tuttaville. Toimeksiantajan yleinen työnantajamielikuva koettiin positiiviseksi ja neutraaliksi.
Yhteenvetona voidaan todeta, että työnantajamielikuvan ja rekrytoinnin parantaminen edellyttää monipuolisia toimenpiteitä. Toimeksiantaja voisi panostaa nykyisten työntekijöiden verkostoihin, oppilaitosyhteistyöhön, digitaaliseen näkyvyyteen ja liikkuvaan kuvaan sosiaalisessa mediassa edistääkseen työnantajamielikuvaa ja rekrytointiviestintää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste