Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TikTok som marknadsföringskanal: en studie om vad som engagerar användare på TikTok

Lundström, Jessica (2023)

 
Avaa tiedosto
Lundstrom_Jessica.pdf (894.2Kt)
Lataukset: 


Lundström, Jessica
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121135919
Tiivistelmä
Päivän huomiohakuisessa maailmassa markkinointi muodostaa jatkuvan kamppailun kohdeyleisön tavoittamiseksi ja heidän sitouttamisekseen. Digitaalisen kehityksen myötä on esitelty uusia tehokkaita markkinointimenetelmiä ja nykyisellä digitaalisella aikakaudella yksi alusta erottuu erityisesti ja mullistaa markkinointimaailman – TikTok. Lyhyillä ja kiehtovilla videoillaan TikTok on muuttunut luovaksi leikkipaikaksi kaikenikäisille käyttäjille ja odottamattomaksi paikaksi innovatiiviselle markkinoinnille. Tämä opinnäytetyö tutkii TikTokin ainutlaatuista ilmiötä ja sen potentiaalia markkinointikanavana.

Yritykset kohtaavat usein haasteen luomalla sitoutumista käyttäjiinsä. Tämä opinnäytetyö keskittyi siten tutkimaan, miten yritykset voivat optimoida markkinointiaan TikTokissa ja luoda relevanttia ja viihdyttävää sisältöä, joka herättää käyttäjien huomion. Työn tarkoituksena oli tutkia TikTokmarkkinoinnin tehokkuutta ja tunnistaa parhaat tavat, joilla yritykset voivat käyttää alustaa markkinointiin.

Työn yhteydessä tehtiin asiantuntijahaastattelu Seger Marketingin kanssa ja digitaalinen kysely lähetettiin Novian opiskelijoille. Näiden menetelmien avulla saatiin tärkeitä oivalluksia ja tehokkaita strategioita onnistuneeseen TikTok-markkinointiin. Näiden kahden täydentävän menetelmän yhdistelmä antoi kokonaiskuvan TikTokin roolista ja vaikutuksesta markkinointiin sekä käyttäjän että ammattilaisen näkökulmasta.

Opinnäytetyön tulokset osoittavat selvästi, että aitous ja henkilökohtainen sisältö ovat tärkeitä käyttäjien osallistamiseksi. Tulokset osoittavat myös, että huumori ja komedia ovat avainasemassa käyttäjien osallistumisen lisäämisessä. Siksi yritysten tulisi sovittaa markkinointistrategiansa alustan sävyyn ja formaattiin menestyäkseen kohdeyleisönsä tavoittamisessa. Näkyvyyden ja luottavuuden lisäämiseksi korostetaan strategioita, kuten yhteistyötä vaikuttajien kanssa ja käyttäjäluotua sisältöä, tehokkaina. Tulokset osoittavat myös, kuinka tärkeää on ymmärtää alusta ja sen erilaiset toiminnot, kuten hashtagit, ja näiden avulla luoda vuorovaikutteista sisältöä, jonka kautta voidaan maksimoida käyttäjien kanssa tapahtuvaa vuorovaikutusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste