Storytelling in visual novels
Syvänen, Siiri (2023)
Syvänen, Siiri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121136163
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121136163
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään tarinankerrontaa visuaalisten novellien näkökulmasta. Visuaalisissa novelleissa tarinankerrontaa voidaan edistää audio-visuaalisin keinoin. Tarinan perustana se mahdollistaa juonen haarautumisen pelaajan valintojen mukaisesti ja antaa kehittäjälle todella suuren luovan vapauden.
Visuaaliset novellit ovat todella laaja ja suosittu tyylilaji, jonka suosio on ollut kasvussa jo vuosien ajan. Se on yksi pelien tyylilajeista, jossa yksittäiset pelikehittäjät ja aloittelijat voivat luoda suosituksi nousevia pelejä pienemmälläkin budjetilla.
Tutkimusta ja tiedonhakua hyödynnettiin oman visuaalisen novellin luomisessa. Tietoa sovellettiin pelin eri osien hiomiseen ja projektin tarinankerronnan edistämiseen.
Tämän opinnäytetyön tuloksena syntyi visuaalisen novellin testiversio, joka tullaan jatkokehittämään valmiiksi peliksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös harjoitella henkilökohtaisen projektin toteuttamista ja pelimoottorin käyttämistä.
Visuaaliset novellit ovat todella laaja ja suosittu tyylilaji, jonka suosio on ollut kasvussa jo vuosien ajan. Se on yksi pelien tyylilajeista, jossa yksittäiset pelikehittäjät ja aloittelijat voivat luoda suosituksi nousevia pelejä pienemmälläkin budjetilla.
Tutkimusta ja tiedonhakua hyödynnettiin oman visuaalisen novellin luomisessa. Tietoa sovellettiin pelin eri osien hiomiseen ja projektin tarinankerronnan edistämiseen.
Tämän opinnäytetyön tuloksena syntyi visuaalisen novellin testiversio, joka tullaan jatkokehittämään valmiiksi peliksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös harjoitella henkilökohtaisen projektin toteuttamista ja pelimoottorin käyttämistä.
